به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۲۱۳۴۸۱
پیش‌بینی رییس‌جمهور ایالات متحده درباره تولید واکسن کرونا تا پایان امسال

احتمالا تا ۱۰۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به کرونا جان خواهند باخت

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با بیان اینكه احتمالا تا ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان کشورش در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست خواهند داد گفت احتمال می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۰ به واکسن ویروس کرونا در این کشور دست پیدا خواهند کرد.
احتمالا تا ۱۰۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به کرونا جان خواهند باخت
ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون مورد قعطی ابتلا به کرونا همچنان در رتبه اول جهان از لحاظ شمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد. دونالد ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: «فکر می‌کنم تا پایان سال ۲۰۲۰ واکسن کرونا در آمریکا در اختیارمان خواهد بود. ما خیلی زودتر به واکسن دست پیدا خواهیم کرد.» ترامپ همچنین با بیان اینکه "آموزش مجازی فوق‌العاده است اما دانش‌آموزان و دانشجویان باید به همان روش قبل بازگردند"، اظهار کرد که مایل است مدارس و دانشگاه‌های این کشور در ماه سپتامبر بازگشایی شوند. در اواخر ماه آوریل، آنتونیو گوترش - دبیرکل سازمان ملل متحد - گفته بود واکسن کرونا در صورت تولید باید جهانی شود و برای همه افراد در سراسر جهان در دسترس باشد.

 ترامپ این سخنان را در جریان گفتگوی دو ساعتۀ خود در روز یکشنبه با شبکۀ خبری فاکس نیوز اعلام کرد و بار دیگر ضمن تاکید بر از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا، دولت چین را مسئول وقوع این فاجعه و جهانی شدن شیوع کرونا دانست. شمار مبتلایان به کووید۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۶۸ هزار نفر رسیده است. ترامپ گفت: «احتمالا بین ۷۵ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر را از دست خواهیم داد. این چیز وحشتناکی است.» رئیس جمهوری آمریکا پیش از این در اوایل هفته گذشته گفته بود که شمار قربانیان این ویروس در آمریکا حداکثر حدود ۷۰ هزار نفر خواهد بود. علاوه بر مرگ و میر بالای این بیماری در آمریکا، محدودیت‌های اجتماعی وضع شده و توقف اجباری بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی نیز نارضایتی‌های عمومی را در این کشور افزایش داده است؛ به‌گونه‌ای که برخی از ایالت‌ها را مجبور کرده با وجود شیوع گستردۀ این ویروس، تن به خواست شهروندان معترض داده و اجازۀ از سرگیری بخشی از فعالیت‌های اقتصادی را صادر کنند.

ترامپ ضمن اظهار امیدواری از تولید قریب الوقوع واکسن کرونا نیز گفت: «فکر می‌کنم تا پایان سال این واکسن را داشته باشیم. اگرچه پزشکان می‌گویند نباید چنین حرفی را زد اما من چیزی را می‌گویم که فکر می‌کنم. من فکر می‌کنم که خیلی زود این زود واکسن را خواهیم داشت.» ترامپ همچنین تاکید کرد که حتی با وجود شیوع دوباره این ویروس، در پاییز آینده مدارس و کالج‌ها را برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان باز خواهد کرد.