به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۲۱۹۴۱

ایتالیا به دنبال انتقام از والیبال ایران

گروه ورزشي: والیبالیست‌های ایتالیا که یکبار طعم شکست خانگی را در برابر ایران چشیده‌اند، فردا (چهارشنبه) برای انتقام گرفتن به مصاف شاگردان ولاسکو می‌روند.
ایتالیا به دنبال انتقام از والیبال ایران
ستارگان والیبال ایران در دومین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان برابر ایتالیا، نایب قهرمان اروپا به میدان می‌رود. در این دوره از رقابت‌ها قاره آفریقا هیچ نماینده‌ای ندارد. به دلیل مشکلاتی که برای کشور مصر پس از انقلاب این کشور پیش آمد و بلاتکلیفی فدراسیون والیبال این کشور، مسئولان برگزاری مسابقه‌ها از نایب قهرمان اروپا به جای قهرمان قاره اروپا دعوت کردند تا به مسابقه‌های قهرمان قاره‌ها بیاید. ایتالیا در نخستین روز این مسابقه‌ها روسیه قهرمان المپیک، لیگ جهانی و اروپا را شکست داد و ثابت کرد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقه‌های قهرمان قاره‌ها است. اگرچه ایتالیایی‌ها بدون در اختیار داشتن کاپیتان ساوانی و پارودی مصدوم به ژاپن سفر کرده‌اند، اما سایر ستاره‌های این تیم با ارائه یک نمایش بی‌نقص موفق شدند نخستین روز مسابقه‌ها را با برد پشت سر بگذارند.

ایوان زایتسف سرعتی‌زن مشهور ایتالیایی‌ها که این روزها بسیار سرحال است، در برابر روسیه به تنهایی 18 امتیاز گرفت و به نوعی پیروزی ایتالیا در یک ست را به نام خود رقم زد. آبشارهای سرعتی و بی‌نقص او در کنار کار قدرتی فیلیپ لانزا از ایتالیا یک تیم کاملا هجومی ساخته است. ایتالیایی‌ها در این دوره از مسابقه‌ها نیز از حضور پاسور باتجربه خود تراویکا بهره می‌برند. آخرین رویارویی والیبال ایران و ایتالیا به مسابقه‌های لیگ جهانی سال 2013 برمی‌گردد. جایی که ایران در ایتالیا موفق شد میزبانش را 3 بر 2 شکست دهد و در دومین رویارویی نیز در ست پنجم شکست را بپذیرد. حالا ایتالیایی‌های مغرور که یک بار در خانه طعم شکست را مقابل ایران چشیده‌اند انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام دارند.

در مقابل تیم ملی ایران نیز با شناخت کامل برابر ایتالیا به میدان می‌رود. خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی ایران پیش از آغاز این مسابقه گفت: بازی ایتالیا مقابل روسیه را دیدم. آن‌ها نمایش بسیار پرفشاری را مقابل روسیه ارائه دادند. قطعا بازیکنان من از بازی برابر ایتالیا درس‌های زیادی خواهند گرفت اما مطمئن باشید که ما دیگر شگفتی‌ساز نیستیم زیرا هر کسی احتمال می‌دهد که ایران مقابل سایر تیم‌های حاضر در مسابقه‌های قهرمان قاره‌ها نتیجه بگیرد.

رویارویی محمد موسوی بهترین سرعتی‌زن ایران،‌آسیا و دور مقدماتی لیگ جهانی با ایوان زایتسف ستاره مشهور ایتالیایی در نوع خود جالب توجه است. دو بازیکنی که در بین بهترین‌های والیبال جهان جای دارند انگیزه زیادی برای به رخ کشاندن توانایی‌های خود رودرروی یکدیگر خواهند داشت. همچنین تقابل دو پاسور باهوش که تقریبا در یک سبک بازی می‌کنند نیز دیدنی است. باید دید سعید معروف در مقابل تراویکا همتای ایتالیایی‌اش چه نمایشی را ارائه می‌دهد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های قهرمانی قاره‌های جهان با نتیجه 3 بر یک مقابل برزیل مغلوب شد. اگرچه بازیکنان ایران در دو ست پایانی نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کردند اما ضعف در دریافت مهم‌ترین چالش تیم ایران در این مسابقه به شمار می‌رفت. موضوعی که می‌تواند فکر خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی را برای رویارویی با سرویس‌های خطرناک ایتالیایی‌ها به خود مشغول کند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 6 و 40 دقیقه صبح فردا سه شنبه برابر ایتالیا به میدان می‌رود.
چهارشنبه – 29 آبان – کیوتو
ساعت 6:40 صبح: ایران - ایتالیا
ساعت 10:40 صبح: برزیل – ایالات متحده
ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – روسیه
*جمعه – اول آذر – توکیو
ساعت 6:40 صبح: ایتالیا – ایالات متحده
ساعت 10:40 صبح: ایران - روسیه
ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – برزیل
*شنبه – دوم آذر – توکیو
ساعت 6:40 صبح: ایران – ایالات متحده
ساعت 10:40 صبح: روسیه - برزیل
ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – ایتالیا
*یکشنبه – سوم آذر – توکیو
ساعت 6:40 صبح: برزیل – ایتالیا
ساعت 9:40 صبح: روسیه – ایالات متحده
ساعت 12:40 صبح: ژاپن - ایران
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۹:۳۴
امیدوارم ایران با قدرت ایتالیارو ببره با ارزوی موفقیت برای بچه های با غیرت والیبالیت که خیلی هم دوستون داریم۰درضمن بهار جان چرا برای مژلب گلشیفته نظرهارو بیتین یعنی فک میکنید چه اتفاقی میخواد بیفته??????? (173003)