به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۸:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۸۱۶۹

اجرای تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان

گروه فرهنگ وهنر: تئاتر 1+1 کار مشترک ایران و ایتالیا، به نویسندگی و کارگردانی مشترک امید نیاز و گوگیلمو پاپا در سالن استاد فرشچیان به روی صحنه خواهد رفت.
اجرای تئاتر مشترک ایران و ایتالیا در اصفهان
امید نیاز با اعلام این خبر اظهار کرد: این نمایش روایتگر دو انسان است که از دو سرزمین متفاوت به طور اتفاقی با یکدیگر برخورد کرده و بر سر سرزمینی جدید با یکدیگر رقابت می‌کنند. وی ادامه داد: مفاهیمی‌همچون اجتماعی بودن، پرهیز از انزوا و از بین بردن مرزها از مهمترین اهداف محتوایی این اثر است. نیاز با بیان اینکه 1+1در بخش بین‌الملل سی امین دوره جشنواره بین المللی تئاتر به روی صحنه رفت، اظهار کرد: این تئاتر پیش از این در شهرهای فلورانس، بولونیا و ونیز ایتالیا و همچنین در فرایبورگ آلمان به روی صحنه رفته است.

این کارگردان تئاتر در مورد زمان و مکان اجرای نمایش خود تصریح کرد: این تئاتر از 27 فروردین لغایت دوم اردیبهشت ماه، به مدت یک هفته در ساعت 19:30 و در سالن اصلی تالار استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود. نیاز با بیان اینکه عدم حمایت از این تئاتر باعث ایجاد وقفه در اجرای عموم آن شد، تصریح کرد: هیچ ارگانی برای به صحنه رفتن این تئاتر از ما حمایت نکرد. تنها حمایتی که از تئاتر 1+1 شد، همان یک میلیون تومانی بود که سال گذشته انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان برای حمایت از گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر فجر پرداخت کرد.

وی همچنین از اجرای تئاتر خود در دیگر شهرهای ایران خبر داد و گفت: 1+1 را در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت در یزد و روزهای ششم، هفتم و هشتم اردیبهشت در شیراز به روی صحنه خواهیم برد. همچنین تیرماه برای اجرای دوباره به آلمان سفر می‌کنیم و مرداد به سئول خواهیم رفت.
مرجع : ايسنا