به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۲۲۲۱۰

تولید 44 درصد گاز کشور در پارس جنوبی

گروه اقتصادي: مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي با اشاره به تولید 44 درصد گاز کشور در مجتمع گازی پارس جنوبی، گفت: مشکلی برای تامین گاز زمستان نداریم.
تولید 44 درصد گاز کشور در پارس جنوبی
مسعود حسني عصر پنجشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار داشت: روزانه در اين مجتمع ٤٠٠ هزار بشکه ميعانات گازي، ٥٠٠ تن گوگرد، ٥١,٥ هزار تن LPG و ٤٠٠ تن اتان توليد مي‌شود. وی با اعلام اين که بايد کاهش آلاينده‌ها در صنعت نفت به صورت يک باور در ميان مديران نهادينه شود گفت: اين مجتمع آمادگي تامين گاز مورد نياز فصل زمستان را دارد. حسني افزود: مجتمع گازي پارس جنوبي ٤٤ درصد از گاز توليدي کشور را پالايش مي‌کند و با توجه به تاکيد شرکت ملي گاز ايران مبني بر تامين گاز مورد نياز فصل زمستان، اين مجتمع به راحتي قادر است تعهدي را که براي تامين گاز نيمه‌ي دوم سال به اين شرکت ابلاغ شده است را انجام دهد.

برداشت روزانه ٢٨٥ ميليون متر مکعب گاز از مخازن ميدان گازي پارس جنوبي
وي با اعلام اين که روزانه ٢٨٥ ميليون متر مکعب گاز از مخازن ميدان گازي پارس جنوبي برداشت مي‌شود، گفت: از اين رقم حدود ٨٠ ميليون متر مکعب جهت فرآوری در پالايشگاه‌هاي فجر جم و بيد بلند و تزريق به چاه‌هاي نفت ارسال و ٢٠٠ ميليون متر مکعب گاز تصفيه شده نيز براي مصارف صنعتي وخانگي به شبکه سراسري تزريق مي‌شود. حسني در پاسخ به اين سوال که با توجه به تحريم‌هاي صورت گرفته آيا براي تامين قطعات مورد نياز پالايشگاه‌هاي فازهاي در حال توليد پارس جنوبي مشکلي نداريد، گفت: در سالهاي گذشته تلاش‌هاي بسيار خوبي براي تامين کالاهاي مورد نياز به ويژه از منابع داخلي صورت گرفت؛ به طوري که در ساخت برخي از اين قطعات يدکي به خودکفايي رسيده‌ايم.

کاهش آلاينده‌ها به صورت يک باور برای مديران در بیاید
مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي افزود: علاوه بر اين در مجتمع گاز پارس جنوبي که پيش از اين ساخت قطعات در داخل را آغاز کرده بود، اکنون متخصصان آن در تلاش هستند تا به دانش فني ساخت تجهيزات مورد نياز دست يابند. وي با تاکيد بر اين که نمي‌توان تاثير تحريم را بر روند کار ناديده گرفت، گفت: البته تحريم‌ها باعث شد که توجه به شرکاي تجاري داخلي بيشتر شود که همين امر نيز موجب شد آنها در اين شرايط توانمند شوند.

حسني در مورد آلودگي هواي منطقه عسلويه اظهار کرد: به رغم افزايش واحدهاي پالايشگاهي و پتروشيمي ميزان آلاينده‌ها از جمله گازهاي ارسالي به مشعل کاهش داشته است. وی گفت: براي دستيابي به سطح مناسب و مطابق با استانداردهاي زيست محيطي بايد اقدامات بسياري انجام شود و از آن مهمتر بايد کاهش آلاينده‌ها به صورت باور مديران در آمده و در تمامي مجتمع‌ها نهادينه شود.
مرجع : مهر