به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۲۵۹۳

رکورد توليد زعفران شکسته شد

گروه اقتصادي: رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت: یکی از کشاورزان این شهرستان با برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار، رکورد تولید زعفران را شکست.
رکورد توليد زعفران شکسته شد
عباسعلی غلامی اظهار کرد: علی اکبر اکبرنژاد یکی از کشاورزان روستای باغستان علیا با برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک رکورد تولید این محصول را به نام خود ثبت کرد. وی افزود: با حضور تیم کارشناسی و انجام کل‌گیری مشخص شد که این کشاورز توانسته در هر هکتار از زمین خود 43 کیلوگرم زعفران خشک برداشت کند. رئیس جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به اینکه تاکنون چنین رکوردی به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این کشاورز علاوه بر کسب رتبه برتر تولید زعفران در استان خراسان جنوبی، رتبه برتر کشوری را نیز از آن خود کند.

برداشت 5.4 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار
غلامی یادآور شد: بر اساس برآورد کارشناسان در سال‌های ترسالی از هر هکتار مزرعه زیر کشت زعفران در شهرستان فردوس 5.4 و در سال‌های خشکسالی 5.3 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود. وی کوددهی مناسب، آبیاری به موقع، توجه به توصیه‌های ترویجی، اعمال نظر کارشناسان،استفاده از پیازهای سالم و بالای هشت گرم، استفاده از دانش بومی و کشت متراکم را از عوامل افزایش تولید زعفران دانست و گفت: کشاورزان باید علاوه بر بکارگیری روش‌های مناسب کشت، به توصیه‌های کارشناسان نیز توجه کنند. رئیس جهاد کشاورزی فردوس افزود: رکورد سال گذشته برداشت زعفران متعلق به کریم رضائیان با برداشت حدود 41 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار بود. تصریح کرد: امسال با وجود کاهش 38 درصدی تولید زعفران، برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک در هکتار رکورد بسیار خوب و مناسبی بود.

يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۴:۱۸
ركورد توليد مهم هست، ولي مهمتر از آن ركورد عرضه است، وقتي بياموزيم چگونه محصول مهمي به مانند زعفران را بسته بندي كنيم، و كشورهاي وارد كننده آن را بشناسيم و بدون اينكه به اسپانيا صادر كنيم تا آنجا بسته بندي شود و به عنوان زعفران اسپانيا به فروش برسد، آن زمان هست كه بايد به موفقيت خود به باليم. (177544)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۰:۳۰
رکورد قیمت زعفران که تولید همین مملکت است و با دلار سه هزار تومانی میفروشند خیلی وقته که شکسته کیه جرات داشته باشه با مافیای زعفران در گیر بشه من این جرات را در هیچ مقامی نمبینم چون اصولا" کسی برای ملت دلسوزی نخواهد کرد؟؟؟؟؟؟ زعفران برای از ما بهتران است. (177883)