به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۲۲۶۳۳
اخضر ابراهیمی خبر داد:

2 بهمن؛ كنفرانس ژنو ۲ درباره بحران سوریه

گروه بين‌الملل: نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: كنفرانس ژنو ۲ بدون هیچ پیش شرطی برگزار می‌شود و از نظام سوریه و معارضان می‌خواهیم که نمایندگان خود را هرچه زودتر معرفی کنند.
2 بهمن؛ كنفرانس ژنو ۲ درباره بحران سوریه
«اخضر ابراهیمی» درباره کنفرانس ژنو 2 درباره بحران سوریه که قرار است 22 ژانویه 2014 (2 بهمن) برگزار شود گفت: ما همچنان لیست کشورهای شرکت کننده در ژنو را بررسی می‌کنیم. از نظام سوریه و معارضان می‌خواهیم تا آخر سال میلادی نمایندگان خود را هرچه زودتر معرفی کنند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ادامه گفت: ما برای آغاز صلح مثمرثمر و مثبت در سوریه از طریق ژنو 2 تلاش خواهیم کرد.  ابراهیمی در ادامه افزود: ما فرصت خوبی برای تحقق صلح در سوریه داریم و نباید آن را به هدر بدهیم. تلاش می‌کنیم تا هر دو طرف را قانع کنیم که تا قبل از برگزاری ژنو 2 اقداماتی برای اعتماد سازی انجام دهند. نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همچنین گفت: ژنو 2 بدون هیچ پیش شرطی برگزار خواهد شد و همه پرونده‌ها را در بر خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: اختیارات حکومت انتقالی در ژنو 2 برررسی خواهد شد و این کنفرانس برای عملی کردن تصمیمات ژنو 1 برگزار خواهد شد. ابراهیمی همچنین گفت که در روز 20 دسامبر (29 آذر) مجددا با نمایندگان آمریکا و روسیه برای آماده‌سازی مقدمات ژنو 2 دیدار خواهد کرد. وی در انتها گفت: ما دو طرف درگیری در سوریه را به پایان دادن به خشونت دعوت می‌کنیم و از همه طرف‌های سوری می‌خواهیم که در کنفرانس ژنو 2 حضور پیدا کنند.