به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۳۶۱۲

شکایت روستائیان سد گتوند از احمدی‌نژاد

گروه جامعه: نماینده روستائیان و عشایر بختیاری مخزن سد گتوند علیا در استان خوزستان از سفر جمعی از اهالی این منطقه به تهران برای شکایت از محمود احمدی‌نژاد به دادگاه کیفری استان تهران خبر داد.
شکایت روستائیان سد گتوند از احمدی‌نژاد
به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، علی یوسفی نماینده روستاییان و عشایر بختیاری مخزن سد گتوند علیا با اعلام این خبر، گفت: افتتاح سد گتوند علیا توسط رییس جمهور وقت در شرایطی اتفاق افتاد که اراضی کشاورزی و مراتع مردم هنوز هم تملک نشده‌ بودند و وزارت نیرو با توسل به زور و قطع عمدی خدمات عمومی نظیر آب و برق و تعطیلی مدرسه و خانه بهداشت روستاهای منطقه، ‌مردم را وادار به مهاجرت اجباری و خروج از منطقه کرد و مردم بار‌ها با مراجعه به فرماندار لالی و استانداری خوزستان و تجمع اعتراض آمیز قانونی خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شده بودند ولی به نتیجه نرسیدند.

علی یوسفی از کوتاهی در انجام وظایف قانونی محوله موضوع ماده ۸ قانون تملک اراضی طرحهای ملی، غصب اراضی کشاورزی و خانه‌های روستایی، ‌ غصب مراتع عشایری، ورود به عنف و تصرف عدوانی اراضی روستائیان، از دست بردن شغل روستائیان و عشایر، اعمال فشار سازمان یافته به روستائیان از طریق قطع خدمات عمومی نظیر آب و برق و مدرسه و خانه بهداشت روستایی با هدف مجبور کردن مردم بومی به مهاجرت اجباری، بازداشتن کودکان از تحصیل با تعطیلی اجباری مدرسه روستایی و بازداشتن بیماران از امکان معالجه با تعطیلی اجباری خانه بهداشت روستایی را از موارد شکایت اهالی از احمدی‌نژاد ذکر کرد.

وی در مورد مراحل اقامه دعوی علیه احمدی‌نژاد گفت: محل وقوع جرم یعنی محل مخزن سد گتوند علیا، در محدوده شهرستان لالی است و ما برای شکایت از احمدی‌نژاد به دادگستری شهرستان لالی مراجعه کردیم اما آن‌ها اظهار داشتند به دلیل جایگاه قانونی رییس جمهور سابق، نمی‌توانند شکایت ما را دریافت کنند و ارائه شکایت از رئیس جمهور سابق فقط در دادگاه کیفری استان تهران امکانپذیر است.

به گزارش ایبنانیوز، ماده ۸ قانون «نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت» مصوب ۱۷/۱۱/۱۳۵۸ مقرر می‌دارد: «تصرف اراضی، ابنیه و تأسیسات و خلع ید مالک قبل از انجام معامله و پرداخت قیمت ملک یا حقوق مالک مجاز نمی‌باشد». تبصره ماده ۹ این قانون نیز مقرر می‌دارد: «مالک یا صاحب حق می‌تواند در صورت عدم پرداخت بها در مدت مذکور با مراجعه به دادگاه صالحه درخواست توقیف عملیات اجرایی را تا زمان پرداخت بها بنماید و محاکم صالحه به موضوع خارج از نوبت رسیدگی و حکم لازم صادر می‌نمایند و در صورت پرداخت قیمت تعیین شده بلافاصله رفع توقیف عملیات اجرایی به عمل خواهد آمد».

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۰۹:۲۱
چه فایده این شکایت ها ؟!
وقتی ایشون فراتر از قانون خودش رو میبینه ... (182630)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۹
اون ممه رو لولو برد! حالا باید پیگیر حقوق از دست رفته باشیم. (182709)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۵:۱۸
باغشلا منفی رو اشتباهی دادم (182814)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۸
مهم تمرین دموکراسیه. که مردم ایران و بالاخص خوزستان تازگیها به خوبی دارن یادش میگیرن و تمریناتشونو به خوبی انجام میدن.
خالامیتونم به خوزستانی بودنم افتخار کنم کاری که قبلا زیاد برام آسون نبود چونکه کمبودهای زیادی رو شاهد بودم (182884)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۰۹:۲۵
یادم یکی از فرزندانش می گفت بعدها میفهمید که احمدی نژاد کی بود طفلک راست می گفت نه !!!!!!!!!!!!!!!!!! (182631)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۰۹:۵۷
حالا هروقت به شکایت های قبلی رسیدگی کردید بعد شکایت جدید مطرح کنید!
جیگر میخواد با مرد عدالت در افتادن (182637)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۳:۲۵
فایده اش همین بود که به شماها ادبیات مگو یاد داد: جیگر..ممه..لولو..اونجا که میسوزه و... (182766)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۸
عزیزم در مثل مناقشه نیست. حالا دیگه جیگر هم بد شد؟ (182785)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۱۰
منم چند روز دیگه میرم از چند تا دهات آ دم جمع میکنم میارم تا از خاتمی و هاشمی به دلایل گوناگون شکایت کنن! (182787)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۰:۰۴
هر دم از این باغ بری می رسد (182641)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۰:۲۵
بدترین رییس جمهور ایران محمود بودهمه از دستش شاکین ولی همچنان راه زورگویی راادامه میدهد (182653)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۰:۲۵
باید از قرارگاه خاتم شکایت کنند البته اونا سمبه شون برزوره (182654)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۴
حداقل 60 ميليون شاکي داره اين موجود! (182682)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۳:۱۹
یعنی واقعا گل گفتی دمت گرم (182763)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۳۴
دمت گرم (182898)
زی زی گلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۴۲
دولت پاک عدالت محور مهر ورز یعنی همین دیگه .....
مگه قانون میشناسن اینا

فقط با زور افترا تهمت قلدری بلدن کارشونو پیش ببرن... (182694)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۴
مشکل دستگاه قضا و نبود ضمانت اجرای لازم برای قانون است . (182705)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۶
اگر واقعا دراین کشور حق را میشودگرفت و مردم با حقوقشان آگاهی دارند و در پی در یافت حقشان هستند تمام مردم ایران مانند اهالی روستای گتوند بایستی از دولت قبل شکایت کنند چرا و چگونه درآمد چند صد میلیاردی کشور را
در 8 سال گذشته هزینه کردی ؟
لااقل نمایندگان مردم در مجلس؟؟؟ در این جایگاه قراردارند و میتوانند ولی افسوس که مصالح سیاسی شان ایجاد نمیکند . اگر احمدی نژاد محکوم گردد دیگر به خود جرات ابراز وجود و مناظره نمی دهد و مسئوولین دیگر نیز بدون برنامه
با سرنوشت جوانان و مردم بازی نمیکنند . زهی خیال باطل (182708)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۱۱
کاش اعلامیه میدادند همه میرفتیم علیه ایشون شکایت میکردیم (182715)
نیما ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۱۵
بابا من نمیدونم چرا ما ایرانی ها (اول خودمو میگم که غیبت هیچکسی نشه)
تا وقتی شخصی تو پست و مقامی هست همیشه و همه جا ازش تعریف میکنیمو هیچ ایرادی ازش نمیگیریم اما وای به اون لحظه ای که اون بنده خدا از پست و مقامش کنار بره میشه یکی همانند آقای احمدی نزاد.راستش من خودمم مثل خیلی از مردم از اوضاع اقتصادی زمان ایشان دل خوشی نداشته و ندارم و چون در این مورد صلاحیتی هم ندارم به هیچ وجه خودم رو واجد ارائه نظر در این مورد نمیدونم. ولی فقط حداقل اینو میدونم که وقتی تو ادارات ما برش یه آبدارچی از یه کارمند و مقام مسئول بیشتره و حتی اگه اون آبدارچی باهات چپ بیوفته حتی امکان برکناریت از کار 100% پس چه جوری میشه از رئیس جمهوری که خود ما 2بار بهش رای صلاحیت دادیم و بنا به اشتباهات خواسته یا ناخواسته ایشان (که همه آنها جای بحث داره و کارشناس مربوط هر بحث رو میخواد)و از همه مهمتر اینکه حدود 90% از ادارات و سازمانها و خود ما مردم که به ایشان رای اعتماد داده بودیم وقتی وسط راه و تو اوج مشکلات پشت رئیس جمهورمون رو خالی کردیم پس چرا ازش توقع بهترین ها رو داشتیم.
(باور کنید به خداوندیه خدا من خودم یکی از اشخاصی بودم که طی 2دوره به آقای احمدی نزاد رای ندادم ولی سر پیکان حرف های بنده با همه اون آدمهاییه که 2بار به ایشان رای دادند ولی از 100تا دشمن براش بدتر بودند.بابا خدائیشش این رسمش نیست که تا وقتی یکی موفقه و پیشرفت میکنه بهترینه و پشتش باشیم اما وقتی که به مشکل خورد و نیاز به حمایت داشت پشتشو خالی کنیم.
به خدا این اخلاق و مرامو اصیل ایرانی نیست و خیلی هم جالبه که هر هفته هم تو نماز جمعه شعار میدیم که : {ما اهل کوفه نیستسم علی تنها بماند........}
پس میشه یکی بگه این پشت خالی کردنها اگه ما اهل کوفه نیستیم پس این حرکت ها معنیش چی میشه؟ (182718)
پاکترین دولت!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۱۵
همه مردم ایران بایدبه دادگاه عدل الهی شکایت کنند (182719)
///
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۰
دمشون گرم .دست خدا به همراهشون (182728)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۱
این آقا اگه واسه دادگاه و قانون ارزش قائل میشد که الان وضعمون این نبود ایشون خودشون قانون وضع میکنن کسی زورش به این مثلا دکتر نمیرسه (182729)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۵
سرزمین مظلوم بختیاری از الیگودرز تا فریدن ار کوهرنگ و اردل تا لالی و ایذه و مسجد سلیمان ثروتمندترین بخش کشور که از نفت گرفته تا بهترین آب شرب دنیارو داره اما افسوس که هیچ امکاناتی نداره و مردم مجبور به مهاجرتن........... (182733)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۹
من فکر کنم این بنده خدارو از کشور بیرون کنند خیلی بهتره آخه یکی نیست بپرسه زمان دولتهای قبلی هیچ تخلفی صورت نگرفته خداییش این رویه درسته که پیش گرفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (182737)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۵
چه جالب!تا دو روز پیش که همین روستاییان محترم برای ایشان دست تکان میدادند و نامه برای وامهای بلا عوض مینوشتند؟مردم ما چقدر زود رنگ عوض میکنند! (182741)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۳۷
عزیزم به نکته خوبی اشاره کردی!!وام بلا عوض!!!حالا فهمیدی چرا سال 88 خیلی از روستاییها به احمدی نژاد رای میدادن؟؟؟؟این یعنی خریدن.... (182899)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۵
کم مانده بود خودشو به عنوان امام زمان معرفی کند مثل اون هاله نوری که مطرح کرده بود . (182742)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۶
سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما وتمامی همکاران محترم....بهار جان میخواستم بهتون تبریک بگم به خاطر گذاشتن گل واژه های زیبا از انسانهای بزرگ در صفحه اصلی سایت وتشکر فراونان خودم را را بیان کنم بخاطر انجام این کار زیبا امیدوارم که اینکار ادامه دار باشه...میخواستم یک پیشنهادم عرض کنم خدمدتون:اگر امکان پذیر است یکجا برای اظهار نظر هایی قرار دهید مثل امثال بنده که میخواهیم مطالبی را عرض کنیم تبریک یا اظهار نظر انتقاد یا غیره...در آنجا کامنت ها را بگذاریم مثلا امروز بنده یا در یکی از خبرهایی که خواندم یک خانمی نگران همسر خود بود که درجاده مانده بود خانم هم آنجا کامنت خود را گذاشته بود...ولی اگر جایی مشخص برای این نوع کامنت ها باشه فکر میکنم خیلی بهتر باشه...بازم ممنون بخاطر گذاشتن آن جمله های زیبا از انسانهای بزرگ در سایت... (182743)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۲:۴۶
اگریک اصلاح طلب یک تخلفی یا اشتباهی بکنه فوری لاریجانی درمجلس خطابه میخونه مثل قضیه خانم اشراقی وتمام امامان جمعه خطبه میخونن ولی کسی این تخلفات گسترده محمود که نه تنها به انسانها به محیط زیست کشور هم لطمه زدرانمیگیرد (182747)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۷
پس ما هم بايد از خاتمى شكايت ميكرديم كه آب زاينده رود را بدون برنامه ريزى راهى يزد كرد و الان هر سال مشكل كم آبى در شهر و روستاهاى اصفهان داريم (182784)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۱۰
روحانى 4 سال بيشتر نيست بعدش دوباره محمود مياد يا طرفداراش، بايد صبركرد عملكرد ٤ سااله روحانى رو ديد. (182788)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۵۰
اطلاع رسانی کنن ؛اقای قانون گریز شاکی زیاد داره ! (182807)