به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۴۳۰۶

بهترین​های 2013 از نگاه سایت ​اند ساوند

گروه فرهنگ و هنر: نشریه معتبر فیلم «سایت اند ساوند» یک فیلم مستند را به عنوان بهترین فیلم سال 2013 معرفی کرد.
بهترین​های 2013 از نگاه سایت ​اند ساوند
نشریه «سایت اند ساوند» با رای‌گیری از 100 منتقد بین‌المللی فیلم اقدام به معرفی 10 فیلم برتر سال جاری میلادی کرد و فیلم مستند «عمل کشتن» ساخته «جاشوا اوپنهیمر» را به عنوان برترین اثر سینمایی 2013 معرفی کرد. مستند «عمل کشتن» که روایتگر نمایش وحشت در یک اردوگاه پناهندگی در جنوب‌شرق آسیاست، تا کنون و از آغار فصل جوایز سینمایی چند جایزه از جمله جایزه بهترین مستند سال اروپا، جایزه بهترین مستند از انجمن منتقدین فیلم بوستون را دریافت کرده است و در میان 15 فیلم رقابت کننده در رای‌گیری بهتربن مستند جوایز اسکار جای دارد. فیلم فضایی «جاذبه» به کارگردانی «آلفونسو کواران» با بازی «جورج کلونی» و ساندرا بولاک در این نظرسنجی در مکان دوم برترین فیلم‌های سال قرار گرفت. انجمن فیلم لس‌آنجلس و نشریه "تایم" در هفته جاری این فیلم را به عنوان برترین فیلم 2013 معرفی کردند.

مکان سوم بهترین‌های سینمای جهان در سال 2013 را فیلم برنده نخل طلای «آبی گرمترین رنگ است» به کارگردانی «عبدالطیف کشیش» به خود اختصاص داد؛ فیلمی که نظرات و نقدهای متفاوتی را دریافت کرده است و البته شانس حضور جوایز سینمایی اسکار را از دست داد. این فیلم که ناکام بزرگ جوایز فیلم اروپا نام گرفت، تا کنون از سوی انجمن منتقدین فیلم لس‌آنجلس و جوایز فیلم مستقل بریتانیا به عنوان بهترین فیلم خارجی سال انتخاب شد. «پائولو سورنتینو» با فیلم نامزد نخل طلای «زیبایی بزرگ» چهارمین فیلم برتر سال 2013 از نگاه منتقدین "سایت اند ساوند" است و به گمان بسیاری سورنتینو با این فیلم خود را به عنوان یکی از کارگردان درخشان و سولف معاصر در سینمای ایتالیا مطرح کرده است.

این فیلم بر خلاف برنده نخل طلا برنده بزرگ جوایز امسال فیلم اروپا بود و توانست چند جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کند. «زیبایی بزرگ» نماینده سینمای ایتالیا در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2014 خواهد بود. فیلم «فرانسس‌ها» ساخته «نوآ بائومباخ» محصول مشترک برزیل و آمریکا در مکان پنجم برترین فیلم‌های سال 2013 از نگاه نشریه «سایت اند ساوند» قرار گرفته است و پس از آن فیلم نامزد نخل طلای «لمس گناه» ساخته «ژیا ژانکه»، «رنگ جریان اصلی» به کارگردانی «شین کروت»، «خودخواه بزرگ» از «کلیو برنارد» و «پایان تاریخ» از «لا ردیاز» قرار گرفته‌اند. همچنین در مکان دهم برترین آثار سینمایی جهان در سال 2013 فیلم «غریبه با دریاچه» ساخته «آلن گیرادی» جای گرفته است که از سوی نشریه معتبر سینمایی «کایه دو سینما» در فرانسه به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شده است.
مرجع : ايسنا