به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۲۴۳۲۸۰

واکنش‌ها به اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق یک فعال کارگری

واکنش‌ها به اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق یک فعال کارگری
گروه جامعه: دیروز پنج‌شنبه ۶ آذر حکم ۷۴ ضربه شلاق داوود رفیعی، فعال کارگری و کارگر اخراجی پارس خودرو در واحد اجرای احکام دادسرای اوین اجرا شد. وی پیشتر به اتهام توهین به وزیر کار به تحمل ضربات شلاق محکوم شده بود. اجرایی شدن این حکم بدون اطلاع قبلی وی، صورت گرفته است. یک منبع مطلع از شرایط این فعال کارگری در این خصوص گفت: “وثیقه‌گذار رفیعی مدتی تحت فشار قرار داشت و زمانی که رفیعی جهت پیگیری پرونده به دادسرای اوین مواجه کرده بود با اجرای حکم خود مواجه شده است”. این امر در شرایطی است که انتشار نامه ای به تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه ۹۸ از علی ربیعی، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رئیس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نشان می‌دهد که او از شکایت خود صرف‌نظر کرده بود. اما یک وکیل دادگستری می‌گوید: یک وکیل دادگستری می‌گوید: علی ربیعی باید نداشتن شکایت از این کارگر را ثبت دادگاه می‌کرده نه اینکه همینطوری یک نامه می‌نوشته است.
رفیعی در جریان اعتراضات کارگران پارس خودرو در سال ۹۱ همراه با شماری از کارگران از این کارخانه اخراج شد.

بخشی: این تن شلاق‌خورده همه کارگران ایران است
اسماعیل بخشی «فعال کارگری خوزستانی» در توییتی با انتشار تصویری از آثار شلاق بر کمر یک فعال کارگری که به جرم توهین به سخنگوی دولت ۷۴ ضربه شلاق خورده است نوشت: این تن شلاق‌خورده همه کارگران ایران است.


توییت احمد نادری نماینده تهران در مجلس


واکنش سخنگوی دولت به شلاق خوردن یک کارگر به اتهام توهین به او
علی ربیعی، در چند توییت نوشت: من تاکنون در طول عمرم از هیچ کارگر و زحمتکشی شکایتی نکرده‌ام. من با ایشان صحبت کردم که هر متن موثری که لازم می‌داند تنظیم کرده تا امضا کنم. اتفاقا در خط چهارم قبل از "شکایت ندارم" خودم واژه "نداشته" را هم اضافه کردم.چون اساسا نه تنها اعتقادی به شکایت ندارم بلکه به گواه همگان، وزارت کار و دفتر من همیشه محلی برای تظلم خواهی کارگران بوده. من حتی حاضر نشدم عامل فوت فرزندم که به جرم قتل غیرعمد عازم زندان بود یک روز به زندان برود و رضایت دادم. من دلیل شلاق خوردن این کارگر را نمی‌دانم اما شلاق بر تن هر انسان و کارگری نگرانم کرده و آزارم می‌دهد.

 
برچسب ها: فعال کارگری

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۷:۳۷
جناب ربیعی اگر قدرت ماندنی بود به شما نمیرسید قبل از شما کسانیکه جای شما بودند الان کجا هستند عمرها خیلی کوتاه است من ادم کم سوادی هستم ولی اموزهای دینیم بمن میگه اگر قدرت دستت افتاد با زیر دستان مدارا کن . (369968)
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۷:۵۸
از این به بعد باید بیشتر شاهد اجرای این جور احکام باشیم. وضع دنیا ممکن است کمی رو به بهبود برود و شاید راهی برای بازگشت ایران به جامعه جهانی باز شود. برای همین است که ارتجاع با تمام قوا به میدان آمده و چنین اعمالی را انجام می دهد. برای همین است که بوق های تحریم طلب در تمام شهرهای ایران به صدا در آمده اند. (369969)
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۲۰:۴۰
بر همگان پوشیده نیست که تفکرات امثال احمد نادری ، سال هاست نه تنها ضربه و شلاق بر پیکر کارگران زده اند بلکه مردم را با وعده بهشت خوار و خفیف کرده اند ننگ بر احمد نادری و تفکرات رایکالیست... ننگ بر دروغگویان مزور...ننگ بر دار و دسته ای که عامل تحریم نه تنها خارجی بلکه داخلی شده اند ... ننگ بر تفکر رایکال... (369970)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها