به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۴۶۳۰۷
با تائید اعضای مجمع الکترال كالج؛

بایدن رسما رئیس جمهور آمریكا شد

بایدن رسما رئیس جمهور آمریكا شد
گروه بین الملل: اعضای مجمع الکترال در ایالات متحده آمریکا رسما جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام کردند. در نشست این مجمع ، ۳۰۶ رأی از مجموع ۵۳۸ رآی الکترال به بایدن تعلق گرفت و بدین ترتیب با رد کردن حداقل ۲۷۰ رأی، جو بایدن بر دونالد ترامپ پیروز شد. ترامپ توانست ۲۳۲ رأی الکترال را از آن خود کند.جو بایدن پس از اعلام نهایی و رسمی پیروزی‌اش در نطقی تلویزیونی گفت: «آتش دموکراسی از زمان‌های دور در این کشور شعله‌ور شده است و ما حالا می‌دانیم که نه پاندمی و نه سوءاستفاده از قدرت نمی‌توانند این شعله را خاموش کنند».او  همچنین تصریح کرد که "خواست مردم غالب و دموکراسی جاری شده است".رییس جمهوری جدید آمریکا از مردم این کشور خواست تا از دوران دونالد ترامپ بگذرند و فصل تازه‌ای را آغاز کنند.
جو بایدن ۷۸ ساله از ۷ نوامبر از سوی رسانه‌‌های آمریکا به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود. در آمریکا مرسوم است که پیش از اعلام رسمی برنده توسط کالج الکترال، با پایان گرفتن شمارش آراء، رسانه‌ها پیروز انتخابات را اعلام می‌کنند. اما این نتیجه باید توسط کالج الکترال تایید شود.
رأی کالج الکترال سپس باید در کنگره آمریکا تایید شود. کنگره روز ۶ ژانویه به همین منظور تشکیل جلسه می‌دهد. در نهایت جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه سال آینده میلادی در واشنگتن سوگند ریاست جمهوری یاد می‌کند. در این روز دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رسما پایان می‌گیرد؛ هرچند که او همچنان به طور رسمی شکست خود را نپذیرفته است.
تا کنون بیش از ۵۰ شکایت از سوی تیم ترامپ علیه نتیجه انتخابات با شکست روبرو شده است. روز جمعه  دادگاه عالی آمریکا نیز شکایتی را مبنی بر لغو پیروزی بایدن در چهار ایالت رد کرده بود.


 
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها