به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۲۴۶۵۶۶

تحریم چهار شرکت مرتبط با ایران

تحریم چهار شرکت مرتبط با ایران
گروه سیاسی: ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت مستقر در چین و امارات متحده عربی اعمال کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این شرکت‌ها به فروش فرآورده‌های پتروشیمی ایران کمک کرده‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد چهار شرکت را به دلیل صادرات فرآورده‌های پتروشیمی تریلیانس در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
شرکت پتروشیمی تریلیانس که نهاد واسطی برای فروش محصولات پتروشیمی ایران است، در اوایل سال جاری ۲۰۲۰ در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بود.
این چهار نهاد به شرکت تریلیانس خدمات کشتیرانی ارائه و از طرف این شرکت مبادلاتی مالی انجام داده‌اند و این کار شرکت تریلیانس را قادر به ادامه واسطه‌گری و انتقال محصولات پتروشیمی ایران کرده است.دو شرکت تحریم شده مستقر در چین عبارتند از "دونگای اینترنشنال شیپ منجمنت لیمیتد" و "پتروکم سائوت ایست لیمیتد".
دو شرکت تحریم‌شده دیگر در امارات متحده عربی مستقر هستند: "آلفا تک تریدینگ FZE" و "پترولیانس تریدینگ FZE".
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود می‌‌افزاید که شرکت نقل و انتقال گاز و مواد شیمیایی ویتنام نیز نقشی مهم در انتقال نفت از ایران داشته است و به همین دلیل در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود آورده است که ایالات متحده آمریکا علیه هر شخص حقیقی و حقوقی که از به طور غیرقانونی در نقل و انتقال و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران دست داشته باشد، اقدام خواهد کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۰ شرکت "تریلیانس پتروکمیکال" مستقر در هنگ‌کنگ و سه شرکت دیگر فعال در حوزه پتروشیمی و نفت را در لیست تحریم‌های خود قرار دادند. این شرکت‌ها متهم بودند برای صادرات محصولات نفتی ایران به ارزش صدها میلیون دلار به شرکت ملی نفت ایران کمک کرده‌اند.


 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها