به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۴۷۵۴۴

تحریم بانک مرکزی سوریه و همسر بشار اسد

تحریم بانک مرکزی سوریه و همسر بشار اسد
گروه بین الملل: وزارت خزانه‌داری آمریکا  تحریم‌های جدید علیه افراد و نهادهای سوریه، از جمله همسر بشار اسد و بانک مرکزی این کشور اعمال کرد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این افراد و نهادها به دلیل اقدامات آنها برای جلوگیری از دستیابی به یک راه حل سیاسی جهت پایان دادن به جنگ در سوریه، هدف تحریم قرار گرفتند.
در این بیانیه تصریح شده است که این تحریم‌های تازه در راستای پاسخگو کردن حکومت بشار اسد به دلیل ارتکاب اقداماتی علیه مردم سوریه٬ اعمال شد.
استیون منوچین، در این بیانیه اضافه کرده است، وزارت خزانه‌داری از تمام ابزارهای خود برای افشای کسانی که در کنار دولت سوریه هستند و به این اقدامات‌ ادامه می‌دهند، استفاده خواهد کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گفته است که تحریم‌های جدید در راستای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در مناطق تحت کنترل دولت سوریه است تا حکومت مجبور شود به نقض حقوق بشر در سوریه پایان دهد.این تحریم‌ها علاوه بر بانک مرکزی سوریه، همسر و شماری از نزدیکان بشار اسد را هدف قرار دادند.فواز الاخرس و سحر عطری، پدر و مادر اسما اسد همسر بشار اسد، و تعدادی از بستگان او مورد تحریم قرار گرفتند.فواز الاخرس، پزشک مشهور قلب و عروق، در بریتانیا و سحر عطری دیپلمات و دبیر اول سفارت سوریه در بریتانیا بود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین می‌گوید، لینا محمد نذیر از دفتر رئیس جمهوری سوریه به همراه همسرش مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در توییتی گفته است، ایالات متحده ۱۸ شخص و نهاد حقیقی و حقوقی وابسته به حکومت سوریه را مورد تحریم قرار داد تا فشار بر حکومت سوریه برای پایان دادن به جنگ در این کشور را تشدید کند.مایک پومپئو تاکید کرده است که آمریکا همچنان در راستای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در کنار مردم سوریه ایستاده است.
بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۳۹۴، طرفین درگیر در نبردهای سوریه باید چارچوبی شامل «سه سبد» یا سه حوزه بحث را دنبال کنند: اداره کشور، قانون اساسی و انتخابات.جنگ داخلی سوریه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و طی سال‌های گذشته با صدها هزار قربانی، آوارگی دست‌کم نیمی از جمعیت کشور، و خسارت‌های شدید وارد شده به شماری از مراکز اقتصادی، شهری و مناطق باستانی سوریه، ادامه پیدا کرده‌است.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها