به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۴۸۲۲۱

اعلام وضعیت فوق‌العاده در چین با گسترش کرونا

اعلام وضعیت فوق‌العاده در چین با گسترش کرونا
گروه بین الملل: با گسترش بیشتر ویروس کرونا در چین، در پایتخت و شهرهای بزرگ وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و مقررات سخت‌تری وضع شده است.
جمهوری خلق چین به طور مرتب از مردم تست می‌گیرد و آنها را با شتاب بیشتری واکسینه می‌کند.در چین واکسن کرونا با شتابی بی‌سابقه رو به گسترش است. در آستانه تعطیلات سالانه دولت مقررات را تشدید کرده و به محدودیت‌ها افزوده است.
دولت در پایتخت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و از شهروندان خواسته است تا جای ممکن خانه را ترک نکنند.
در محله شونی، از محلات بزرگ پکن که میزان سرایت پاندمی بالاست، حالت "جنگی" اعلام شده و برای تمام ۸۰۰ هزار ساکنان این محله تست کرونا انجام شده است.
در محله دیگری به نام چائویانگ از ۲۳۴ هزار و ۴۱۳ نفر تست گرفته شده است، که گفته می‌شود هیچ پاسخ مثبتی در میان آنها نبوده است. اهالی تنها با ارائه نتیجه آزمون می‌توانند محله را ترک کنند.چین موفق شده تا حد زیادی پاندمی را تحت کنترل در آورد، اما همچنان مواردی پراکنده در میان شهروندان مشاهده می‌شود.به گفته رسانه‌های جمعی چین مقام‌های بهداشتی کشور قصد دارند به ۵۰ میلیون نفر از "گروه‌های حساس در برابر ویروس" را تا ماه فوریه که تعطیلات سال نو شروع می‌شود، واکسن بزنند.
دولت همچنین از کارمندان تقاضا کرده است که از اول ژانویه تا آغاز تعطیلات شهر را ترک نکنند. از همگان خواسته شده است که در این برهه زمانی از مسافرت خودداری ورزند.بنیادها و مؤسسات همگانی مانند پارک‌های عمومی نیز ساعات کار خود را کاهش داده‌اند.به دستور اسقف شهر پکن، برخی از کلیساهای کاتولیک تا اطلاع ثانوی به حال تعطیل در آمده‌اند.

 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها