به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۴۶۷۳۶

۸۰ کمپانی چینی در فهرست سیاه آمریکا

۸۰ کمپانی چینی در فهرست سیاه  آمریکا
گروه بین الملل: واشنگتن قصد دارد تا ۸۰ کمپانی و شرکت چینی را به فهرست سیاه خود اضافه کند.
 کمپانی SMIC بزرگترین کمپانی تراشه سازی چینی به همراه ده‌ها کمپانی دیگر این کشور  در این فهرست جای دارند.
به گفته واشنگتن، این کمپانی‌ها به ارتش چین وصل هستند یا در نقض‌های گسترده حقوق بشر دست دارند.
پکن با اشاره به این گزارش اعلام کرد که با انجام اقدامات لازم به این مساله واکنش نشان می‌دهد تا منافع مشروع کمپانی‌های چینی را تضمین کند و به واشنگتن تاکید کند تا دست از سرکوب بدون توجیه این کمپانی‌ها بردارد.
آمریکا پیشتر ۲۷۵ کمپانی مستقر در چین و وابستگان آن را در این فهرست قرار داده که شامل هوآوی، ZTE و کمپانی سازنده دوربین‌های نظارتی Hikvision می‌شود.
همچنین، کمپانی SMIC از سوی وزارت دفاع آمریکا که مجوز صادرات برای تامین کنندگان این شرکت را ارائه می‌کند، هدف قرار گرفته و به صورت موثر سرمایه گذارهای آمریکایی را از خرید سهام این شرکت منع می‌کند، چون این کمپانی به همکاری با ارتش چین متهم شده اما این کمپانی این اتهام را نمی‌پذیرد.
روابط بین آمریکا و چین در سال‌های گذشته و در پی نبرد تعرفه‌های گمرکی و سرکوب کمپانی‌های فناوری چینی از سوی دولت ترامپ رو به وخامت گذاشته است.
آمریکا بسیاری از این کمپانی‌ها به دور زدن تحریم‌ها و حمایت از فعالیت‌های اطلاعاتی چین در غرب متهم کرده اما چین می‌گوید، این واشنگتن است که تلاش می‌کند تا تجارت خارجی را با زور و فشار سرکوب کند.
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها