به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۲۴۸۲۸۰

ترامپ مصوبه کمک‌های مالی را امضا کرد

ترامپ مصوبه کمک‌های مالی را امضا کرد
گروه بین الملل: دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده مصوبه ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک های اقتصادی برای مقابله با تبعات همه گیری ویروس کرونا را امضا کرد.
خبر امضای این مصوبه ساعتی پس از آن اعلام شد که  ترامپ در توییتر به مردم آمریکا وعده داد که به زودی اخبار خوبی را درباره قانون کمک های مالی دریافت خواهند کرد.
دو قانون مربوط به اعطای کمک های مالی برای مقابله با تبعات اقتصادی همه گیری ویروس کرونا که در ماه مارس تصویب شده بودند، شنبه منقضی شدند و به خاطر عدم امضای مصوبه جدید که دوشنبه گذشته تصویب شد، حقوق بیکاری ۱۲ میلیون آمریکایی به طور موقت قطع شد.
یکی از علت های مخالفت ترامپ با مصوبه کنگره این بود که او خواهان افزایش کمک پرداختی به شهروندان از ۶۰۰ دلار تصویب شده به ۲۰۰۰ دلار بود. این کمک مالی شامل افرادی است که درآمد سالانه آنها از ۷۵۰۰۰ هزار دلار کمتر است.جمهوری خواهان کنگره با این درخواست مخالفت کرده بودند.او همچنین بر کاهش میزان کمک های خارجی هم تاکید کرده بود که این خواسته با مخالفت دموکرات ها مواجه شد.در پی امضای این مصوبه، ترامپ در بیانیه ای گفت که مجلس سنا قرار است افزایش پرداخت به شهروندان را به ۲۰۰۰ دلار را به رای بگذارد و تحقیقات درباره تقلب در انتخابات را آغاز کند.نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه ای با استقبال از اقدام ترامپ، از او و جمهوری خواهان کنگره خواست با دموکرات ها در مجلس نمایندگان برای تصویب طرح پرداخت کمک ۲۰۰۰ دلاری به شهروندان همکاری کنند.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها