به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۵۱۸۶۰

اقدام کره برای جلب نظر ایران

اقدام کره برای جلب نظر ایران
گروه سیاسی: یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت که این کشور واحد ضد دزدی دریایی خود را که در نزدیکی تنگه هرمز فعالیت می کرد، از آبراه دور کرده است تا روحیه مثبت قبل از مذاکره با ایران در مورد نفتکش توقیف شده و ملوانان را تقویت کند.
این مقام دیپلماتیک که نامش ذکر نشده گفت: عقب نشینی واحد ضد دزدان دریایی کره جنوبی قبل از سفر هیات دیپلماتیک این کشور به تهران به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر خارجه در ۲۰ دی صورت گرفته است.نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.
به دنبال توقیف این کشتی، کره جنوبی دو هیات دیپلماتیک شامل یک هیات به سرپرستی «کو کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه و یک هیات هم به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی برای گفت و گو با مقامات ایرانی به تهران اعزام کرد.این منبع دیپلماتیک  گفت: برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات، واحد ضد دزدان دریایی، که ایران با حساسیت به آن واکنش نشان داده است، از تنگه هرمز دور شده است.وی این تصمیم را ارسال سیگنالی دوستانه به ایران پیش از مذاکرات توصیف کرده است.
یونهاپ می گوید: کره جنوبی اندکی پس از توقیف نفتکشش به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مقامات ایران، ناوشکن ۴۴۰۰ تنی «چوی یانگ»؛ یگان ضد دزدی دریایی خود را به آبهای نزدیک تنگه هرمز فرستاد.


 
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها