به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۵۲۲۶۲

چند راهکار ساده برای کاهش استرس

چند راهکار ساده برای کاهش استرس
گروه جامعه:  احساس استرس می‌کنید؟ استرس یکی از معضلات جامعه امروز است که برای کاهش آن نیز راهکارهایی وجود دارد و کافی است ده دقیقه وقت بگذارید و یکی از فعالیت‌های زیر را امتحان کنید و با انجام این فعالیت‌ها سطح استرس خود را کاهش دهید.
 
ورزش کردن
یکی از فعالیت‌های کلیشه‌ای برای کاهش استرس ورزش کردن است چرا که ورزش باعث می‌شود که بدن فرد هورمون‌های خوبی مانند اندورفین را ترشح کند که این موضوع می‌تواند به او کمک کند تا استرس‌های کمتری داشته باشد.استرس می‌تواند به صورت ناخودآگاه باعث سفت شدن عضلات شود که ممکن است ورزش به فرد کمک کند تا استرس خود را کاهش دهد که نیازی نیست این تمرین کردن کامل باشد چرا که فرد می‌تواند در اطراف منزل خود قدم بزند، بدود و یا در اینترنت نحوه انجام یوگا را مشاهده کند و آن را انجام دهد تا به کاهش استرس خود کمک کند.

برنامه ریزی
نوشتن لیست کار‌ها یا استراتژی مدیریت زمان می‌تواند به شما کمک کند تا روی هر کاری تا پایان انجام آن تمرکز کنید.به راحتی بنشینید و هر آن چه برای انجام کار نیاز دارید را به صورت مرحله‌ای بنویسید و آن چه که باید ابتدا انجام شود را اولویت بندی کنید و مواردی را که می‌تواند به زمان دیگری موکول شود را در همان زمان که مقرر کرده اید را انجام دهید و برای این منظور نیز واقع بین باشید و ببینید انجام هرکاری چه اندازه زمان می‌برد و در برنامه خود فضای کافی اختصاص دهید و پاداش هم درنظر بگیرید.

نفس کشیدن
استرس و نگرانی می‌توانند روی نحوه تنفس شما نیز تاثیر بگذارند که تاثیراتی روی بدن و ذهن شما دارند.
برای این منظور می‌توان چند نفس عمیق کشید چرا که این کار می‌تواند باعث کند شدن تنفس و ضربان قلب، شل شدن عضلات و آرامش ذهن شود.

وقت بگذارید
اگرچه کودک نیستید، اما این هم بدین معنا نیست که وقتی استرس دارید نباید استراحت کنید. زیرا استرس می‌تواند روی احساسات و نحوه رفتار شما و همچنین سلامت جسمی و روحی شما تاثیر بگذارد.استرس ممکن است باعث زودرنجی شما شود به طوری که به سرعت مضطرب و ناراحت شوید.وقتی می‌بینید که استرس روی احساس و رفتار شما تأثیر می‌گذارد، وقت آن رسیده است که برای این منظور قدم بردارید و چند دقیقه را صرف تمرکز روی خود کنید و برای این منظور باید کار‌های مورد علاقه خود مانند کتاب خواندن و یا گوش دادن به موسیقی را انجام دهید و از انجام این کار‌ها لذت ببرید و یا این که با دوست و یا همکار صمیمی خود زمانی را صرف کرده و درمورد احساس خود با او صحبت کنید.هر هفته زمانی را صرف کنید و کار‌های خود را انجام دهید، اما مراقب سلامتی خود باشید و برای این منظور کاری که برایتان لذت بخش است را انجام دهید.

فکر و مراقبه کردن
اگر هنوز مراقبه و یا تمریناتی را به منظور آرامش داشتن خود امتحان نکرده اید این کار را انجام دهید چرا که از نظر علمی ثابت شده است که این کار‌ها به کاهش و مدیریت استرس و افزایش سلامت ذهن کمک می‌کند و این برای مواقعی که دچار استرس می‌شوید و یا برای زمان‌هایی که احساس خوبی دارید مفید است.
برچسب ها: استرس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها