به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۵۴۰۴۸

تحول تجاری در روابط امارات و اسرائیل

تحول تجاری در روابط امارات و اسرائیل
گروه بین الملل: طبق آمار جدید گمرک دبی، میزان تبادل تجاری میان دبی و تل‌آویو در طول پنج ماه اخیر به یک میلیارد درهم امارات رسیده است.
اداره گمرک دبی گزارش داد، حجم معاملات تجاری میان دبی و تل‌آویو به ۶.۲۱۷ هزار تن رسیده که از این مقدار ۷۱۸ تن به ارزش ۳۲۵ میلیون درهم مربوط به واردات (از اسرائیل) و ۵.۴ هزار تن به ارزش ۶۰۷ میلیون درهم مربوط به صادرات و ۵۲.۴ تن به ارزش ۹۸.۷ میلیون درهم مربوط به ترانزیت بوده است.
سلطان بن سلیم، رئیس شرکت بنادر، گمرک و منطقه آزاد دبی در بیانیه‌ای اظهار کرد: قرارداد "تاریخی" صلح میان امارات و اسرائیل به سوی تحولی بزرگ در عرصه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری هدایت کرد و ما انتظار داریم حجم معاملات تجاری میان دو طرف طی سال‌های آینده به ۱۵ میلیارد درهم برسد و بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.
بن سلیم گفت: روابط تجاری با اسرائیل می‌توانند فرصت‌های جدیدی را پیش روی تجارت در منطقه خاورمیانه ایجاد کنند، نشانه‌های مثبت از حجم معاملات تجاری میان دو طرف به شکلی سازنده در فعال‌سازی روند انتقال و تبادل کالا با ایجاد بازارهای جدید میان دبی و اسرائیل نقش خواهند داشت، همچنین شرکت‌های بین‌المللی به افزایش سطح تولید و ایجاد منابع سرمایه‌گذاری جدید تشویق خواهند شد.احمد محبوب، مدیرکل گمرک دبی نیز گفت: میزان تجارت دبی با اسرائیل که از طریق حمل‌ونقل دریایی به ۵.۷ هزار تن به ارزش ۸۲.۸ میلیون درهم و از طریق حمل‌ونقل هوایی به ۴۲۳ کیلوگرم به ارزش ۹۴۸.۶ میلیون درهم رسید.

محبوب افزود: مهمترین محصولات و کالاهای تجاری که حجم واردات را به خود اختصاص داده‌اند، سبزیجات و میوه، الماس، صفحه نمایش‌های تخت، دستگاه‌های فناوری، ابزارهای پزشکی و مکانیکی و مهمترین تولیدات صادراتی به اسرائیل الماس، تلفن‌های هوشمند، قطعات یدکی موتورها، عطرها و روغن‌های روان‌کننده هستند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها