به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۵۴۵۶۲

هدف ِفکری جمع‌کردن حواشی یا حاشیه‌سازی؟

هدف ِفکری جمع‌کردن حواشی یا حاشیه‌سازی؟
گروه ورزشی: محمود فكري برخلاف مصوبه هيات‌مديره باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر حاضر شد. پيش از اين باشگاه استقلال اعلام كرده بود به دليل تمايل‌هاي رنگي برنامه تلويزيوني فوتبال برتر هيچ يك از بازيكنان، كادر فني و مديران در اين برنامه شركت نخواهند كرد و در واقع اين برنامه از سوي آبي‌ها تحريم شده است. حضور فكري با تعجب برخي هواداران استقلال مواجه شد. آنها انتظار نداشتند در باشگاه چنين ناهماهنگي‌هايي وجود داشته باشد. برخي از كاربران به شوخي نوشتند: «كاش ترامپ هم همين‌جوري ما رو تحريم كرده بود.»فكري در برنامه چند مساله را مدنظر قرار داد. سرمربي استقلال بيشتر از هر چيزي هواداران تيمش را خطاب قرار داد. محمود فكري از هواداران استقلال خواست آلت دست اتاق فكري كه مي‌خواهد تيم را زمين بزند، نشوند. فكري با ادبيات نسبتا تندي رو به استقلالي‌هاي پاي تلويزيون گفت ما اگر چك يا لگد مي‌خوريم از دست همين هواداران است.

در واقع انتقاد فكري از هواداران اين بود كه آنها چرا وقتي تيم در صدر جدول قرار دارد، حاشيه مي‌سازند و مي‌گويند تيم برنامه ندارد؟ احتمالا اين اظهارات فكري در فضاي مجازي نه تنها حاشيه‌ها را كمتر نمي‌كند بلكه چون همه مي‌خواهند در رابطه با اين موضع فكري نظر خودشان را اعلام كنند حواشي بيشتر خواهد شد. اينكه سرمربي استقلال هنوز نمي‌داند هواداران قرار نيست كارشناس فني باشند و ديدگاه شهودي‌شان را در مورد شكل بازي تيم به اشتراك مي‌گذارند و نمي‌توان جلوي‌شان را گرفت عجيب است.فكري در جاي ديگري از برنامه در مورد تاكتيك‌هاي تيمش اظهارنظر كرد و گفت مگر بقيه تيم‌ها چگونه بازي مي‌كنند؟ او در ادامه افزود: اصلا اجازه بدهيد تيم بدون تاكتيك 10 سال قهرمان شود. چه اشكالي دارد؟ اين يكي از نكات مطرح شده توسط سرمربي استقلال بود كه با موج وسيعي از واكنش‌ها مواجه شد. اولين پاسخي كه به اين سوال داده شد اين است كه اشكالي ندارد تيم بدون برنامه قهرمان شود اما مشكل اينجاست كه هيچ تيمي بدون تاكتيك نه 10 سال كه حتي يك فصل هم قهرمان نمي‌شود.

بحث حضور مهدي رسول‌پناه عضو سابق هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس و يحيي گل‌محمدي، سرمربي فعلي سرخ‌ها در برنامه فوتبال برتر براي مناظره ديگر نكته‌اي بود كه فكري زير عنوان حمايت برنامه شبكه سه از باشگاه رقيب عنوان كرد. رسول‌پناه روز دوشنبه در نامه‌اي به تهيه‌كننده فوتبال برتر درخواست مناظره با حضور فيزيكي گل‌محمدي را ارائه داده بود.اين درخواست با مخالفت گل‌محمدي مواجه شد. سرمربي پرسپوليس اعلام كرد ترجيح مي‌دهد در شرايط فعلي روي كارش متمركز باشد و حاشيه‌سازي نكند.محمود فكري معتقد بود همان طور كه اين برنامه به دعواي مديران استقلال پرداخته بود بايد به اين مساله هم بپردازد. اين در حالي است كه حضور اسماعيل خليل‌زاده و احمد سعادتمند به درخواست شخص سومي صورت نگرفته بود و طرفين خودشان ‌خواستند در برنامه اسرار باشگاه را برملا كنند. مطمئنا اگر شخصي نخواهد در يك برنامه تلويزيوني حاضر شود كسي نمي‌تواند او را مجبور كند. مخصوصا كه اين اجبار از طرف تيم‌هاي رقيب باشد. همان موقع خيلي‌ها گفتند كاش مديران استقلال به جاي حضور در برنامه زنده و رو كردن اسناد مشكلات‌شان را درون باشگاه حل مي‌كردند.

در ادامه محمود فكري در واكنش به حاشيه‌هايي كه حضور يك شخص خاص در تمرين باشگاه استقلال ايجاد كرده بود به جاي اينكه به نقد رفتار خودش و كادر فني تيم بپردازد كه به آن شخص و همراهانش اجازه دادند در صميمي‌ترين حالت ممكن عكس‌هاي يادگاري بگيرند، توپ را در زمين تيم‌هاي ديگر انداخت و گفت چطور اگر همين اشخاص در تمرين ساير تيم‌هاي ديگر بروند مي‌شوند «پورياي ولي» و «تختي»؟ معلوم نيست محمود فكري از كدام حضور و كدام پورياي ولي و تختي حرف مي‌زند؟ رسانه‌ها موضع مشخصي در مورد حضور آدم‌هايي با سابقه مشخص در جمع فوتباليست‌ها دارند و اين افراد هر جا حاضر شوند با واكنش منفي هم خبرنگاران و هم هواداران مواجه مي‌شوند. فكري، پرويز مظلومي و ساير كساني كه اجازه حضور آن شخص در تمرين استقلال را دادند بايد پاسخگوي اين رفتار و از همه مهم‌تر رابطه‌اي كه با اين شخص دارند، باشند. گفته مي‌شود مظلومي بابت همين مساله به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شده است.محمود فكري اظهاراتش را با يك كل‌كل سنگين عليه ابراهيم شكوري، معاون اجرايي باشگاه پرسپوليس به پايان رساند. شكوري در حين برنامه به جهت نام بردن از پرسپوليس آمد روي خط تا از حقوق تيمش دفاع كند! و در ادامه فكري وارد يك دوئل مشخص با پرسپوليس شد و دوباره بحث افتخارات تاريخي و ستاره روي پيراهن و مسائلي از اين قبيل را وسط كشيد. فكري در حالي كه تاكيد داشت «زشت است پيشكسوتان و مديران سرخابي‌ها كري بخوانند» در يك دقيقه انواع و اقسام كري‌هاي فوتبالي هوادارگونه را براي رقيب خواند.

فضاي رسانه‌اي و نظرات هواداران استقلال بعد از حضور محمود فكري در برنامه فوتبال برتر چندان مثبت نبود. گرچه اظهارات هوادارپسند فكري در مورد قهرماني‌هاي استقلال در آسيا يا حمايت برنامه فوتبال برتر از باشگاه پرسپوليس با جمله كليدي «آقاي ميثاقي تو خودت پرچمدار پرسپوليس هستي» در انتهاي برنامه براي هواداران جذاب بود اما بدون قطع حضور فكري نه تنها حاشيه‌هاي تيمش را كمتر نكرد بلكه حواشي تازه‌اي نيز به وجود آورد.
در شبي كه سرمربي استقلال به اعتقاد بسياري از هواداران بي‌دليل وارد يك بحث طولاني و پر حاشيه شد برنامه فوتبال برتر هم ثابت كرد كه چه فاصله بزرگي با برنامه نود دارد.برنامه فوتبال برتر و شخص ميثاقي خيلي تلاش مي‌كنند كه نشان دهند تمايلات رنگي ندارند ولي با اين حال بسيار بيشتر از برنامه نود مورد سوءظن قرار مي‌گيرند. دليلش اين است كه سياست برنامه راضي نگه داشتن همه طرف‌هاست و مجري برنامه نيز نه كاريزماي لازم براي مخالفت‌ با اظهارات غيرمنطقي مهمانان از هر تيم و رنگي را دارد و نه ذهن آماده‌اي براي چنين كاري. نتيجه‌اش هم مي‌شود اتفاقاتي كه در برنامه‌هاي اخير در چند وقت گذشته رخ داده است.اينكه ميثاقي نمي‌تواند بابت نيامدن گل‌محمدي و مهدي رسول‌پناه در برنامه‌ از خودش و تيم همكارانش به درستي دفاع كند و مقابل اتهام پرسپوليسي يا استقلالي بودن خنده‌هاي عصبي تحويل دوربين مي‌دهد، نشان مي‌دهد پخش هر هفته اين برنامه بيشتر براي خود سازندگانش ترسناك است تا آنهايي كه قرار است پاسخگوي مردم باشند.
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: محمود فکری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها