به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۵۴۶۲۸

هزینه های پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است

هزینه های پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است
گروه جامعه:استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که حدود ۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، نسبت به عوارض پای دیابتی هشدار داد. محمد رضا مهاجری تهرانی رئیس بخش پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان اینکه حدود ۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، گفت: میزان بروز بیماری پای دیابتی در این جمعیت حدود ۴.۱ درصد است که این مقدار در طول زندگی فرد دیابتی تا ۲۵ درصد هم می‌رسد.وی ادامه داد: نیمی از افراد دچار عارضه زخم پای دیابتی به درجاتی از عفونت و حدود ۲۰ درصد دچار آمپوتاسیون و قطع عضو خواهند شد.
رئیس بخش پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هر ۲۰ ثانیه در دنیا یک پا به دلیل ابتلاء به عارضه پای دیابتی قطع می‌شود.وی ادامه داد: هدف ما این است تا جایی که می‌توانیم در ابتدای امر از ایجاد زخم و در صورت وجود زخم از قطع عضو و در غیر این صورت میزان سطح آمپوتاسیون را تا جایی که ممکن است، کاهش دهیم.
مهاجری ادامه داد: متأسفانه در ۵۰ درصد بیماران دچار قطع عضو طی ۵ سال بعد از آمپوتاسیون از دنیا می‌روند و هرچه میزان ایسکمی بیشتر باشد این زمان کوتاه‌تر خواهد شد.استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هزینه‌های ناشی از ابتلاء به بیماری پای دیابتی از خیلی از بیماری‌ها همچون کانسر کولون و کانسر ریه بالاتر است.
برچسب ها: دیابت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها