به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۲۵۷۱۷۷
یک کارشناس بازار مسکن:

تا توان مصرف‌کننده برای خرید افزایش نیابد بازار مسکن رونق نمی‌گیرد

تا توان مصرف‌کننده برای خرید افزایش نیابد بازار مسکن رونق نمی‌گیرد
گروه کسب و کار: یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: تحلیل و پیش بینی بازار مسکن در سال 1400 یا همان قرن جدید کمی دشوار به نظر می رسد اما در یک تحلیل مختصر می توان گفت با نگاهی به نمودارهای قیمت،می توان گفت که وارد یک دوره رکود در ابتدای سال جدید شویم.در واقع ما هنوز در این برهه زمانی با رکود مواجه نشده و دوره گذار از رونق قرار داریم.
میثم گودرزی افزود: در سال جاری برخی پیش بینی انتخاب دوباره ترامپ را داشتند، از این جهت به دلیل هراس از افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی درصدد سرمایه گذاری در بازار مسکن کرده و خرید کردند، این روند سبب ایجاد یک حباب در بازار و افزایش غیر عادی قیمت ها شد، در حالی که خریداران همه دلال بودند نه مصرف کننده. بعد از انتخابات آمریکا و انتخاب بایدن بسیاری از پیش بینی ها نادرست از آب درآمد وقیمت ملک به شدت بار دیگر افزایش یافت و مصرف کننده توان خود را برای خرید از دست داد و این مساله سبب شد تا وارد دوران رکود شویم .
کارشناس مسکن در خصوص راهکارهای خروج از رکود نیز گفت: سیاست های دولت در این زمینه مشخص نیست اما نظر می رسد، تا توان  مصرف کننده به خرید نرسد، از دوره رکود خارج نمی شویم. وی در ادامه افزود: متاسفانه ما هر چند سال یکبار به دلیل سیاست های دولت، تحریم و سایر موارد اقتصاد با افزایش قیمت ارز مواجه می شود که به دلیل اینکه قیمت مسکن تابع ارز است، این بخش نیز با یک افزایش قیمت و حباب مواجه می شود.البته باید این مساله را نیز گفت که افزایش قیمت که از آن به رونق یاد می شود، به نفع سرمایه گذار است نه مصرف کننده. 
مدیر املاک «استراتوس» همچنین در خصوص زمینه فعالیت خود نیز من فعالیت خود را از سال 86  در بخش ساخت و ساز و با همکاری با شرکت هایی چون کیسون در خارج از کشور آغاز کردم اما در بخش املاک از سال 92 در شهر جدید پرند به خرید وفروش ملک مشغول شدم.
گفتنی است، این دفتر مشاوره املاک با مشاوره و تعالیم امیرهمایون کاشانی کیا مشاور ارشد ایزوکیا توانست راه توسعه و تعالی را به خوبی طی کرده و موفق به اخذ مدرک مدیریت ساخت و ساز ،مدیریت ارتباط با مشتری، مدرک مدیریت پروژه ساختمان و املاک و دوره خرید و مشاوره املاک و همچنین اخذ   ,ISOO1004 ,ISO 9001 نایل آید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های www.isokia.com و www.kashanikia.com مراجعه کنید.
برچسب ها: بازار مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها