به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۲۵۸۸۴۴
به همت «آکادمی کاشانی کیا» و تحت نظارت شرکت رتبه دهی «اسمارت نکسوس»

نخستین آیین ملی تجلیل از فعالان نمونه بازار مسکن برگزار شد

گروه کسب و کار: نخستین آیین ملی تجلیل از فعالان نمونه بازار مسکن سراسر کشور برگزار شد. 
نخستین آیین ملی تجلیل از فعالان نمونه بازار مسکن برگزار شد
به گزارش بهارنیوز، «نخستین آیین ملی تجلیل از فعالان نمونه بازار مسکن سراسر کشور» بعد از ظهر پنجشنبه 7 اسفندماه در مجتمع آموزش عالی هادی برگزار و طی آن شماری از فعالان نمونه بازار مسکن سراسر کشور تجلیل شدند. در این همایش که به همت مرکز مشاوره ایزوکیا و آکادمی کاشانی کیا برگزار شد، برای نخستین بار در کشور، شرکت معتبر رتبه دهی و اعتبار سنجی «اسمارت نکسوس» انگلستان، عملکرد مدیریتی و کیفیت تعداد زیادی از دفاتر مشاوره و بنگاه‌های معاملات ملکی را مورد ارزیابی قرار داد و با اعلام این ارزیابی ها،‌ترتیبات شناسایی فعالان نمونه بازار مسکن سراسر کشور  در سال 99 توسط ستاد برگزاری همایش را فراهم کرد. 

امیر همایون کاشانی کیا، دبیر این همایش طی سخنانی در خصوص چرایی و چگونگی برگزاری این آیین، تاکید کرد: ما موفق شدیم با همکاری مجموعه معتبر «اسمارت نکسوس» ، برای نخستین بار در کشور تجربه‌ای متفاوت از رتبه دهی و اعتبار سنجی مجموعه‌های مرتبط با بازار مسکن را رقم بزنیم که منجر به برگزاری این آیین اثربخش ملی گردید. کاشانی کیا یادآور شد: این نخستین گام از فرآیندی نوین در بازار مسکن کشور است که می‌تواند این بازار را در میان مدت با تحولاتی چشمگیر و موثر مواجه کند که از جمله آنها، می‌توان به ایجاد رقابت مثبت در فعالان بازار مسکن برای توسعه و بهبود خدمات به مشتریان و نیز مصرف کنندگان واقعی بخش املاک کشور اشاره کرد. 
از جمله سخنرانان مهم این همایش، دکتر محمود احمدی نژاد رییس دولت‌های نهم و دهم بود. احمدی نژاد در سخنانی بر فراهم بودن همه امکانات لازم برای ساخت دو میلیون مسکن در سال تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که هر شهروند ایرانی دو یا سه مسکن در نقاط مختلف ایران داشته باشد و بتواند از چهار فصل زندگی در این سرزمین پر برکت متنعم شود. 

وی مسکن را از جمله مهمترین نیازهای ضروری انسان و محلی برای آسایش خانواده،‌تربیت فرزندان و گذراندن بهترین اوقات زندگی توصیف کرد و با اشاره به 750 هزار ازدواج در سال گفت: در هرسال به تعداد ازدواج هایی که صورت می‌گیرد به مسکن نیاز داریم و این در حالی است که در سایه پیشرفت و افزایش رفاه مردم، متوسط متراژ مسکن هر خانواده نیز افزایش می‌یابد، بنابراین باید به ساخت مسکن اهمیت داده شود. 
احمدی نژاد از بیکار بودن بخش مهمی از سه میلیون نیروی کار در حوزه ساخت و ساز نیز سخن به میان آورد و افزود: منابع مالی فراوانی برای ساخت مسکن وجود دارد و با استفاده صحیح از آن، امکان جذب سرمایه‌های خارجی نیز در این زمینه فراهم خواهد شد. هم اکنون سه هزار و 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و ظرفیت وام دهی بانک‌ها نیز سالانه بیش از 700 هزار میلیارد تومان است که با استفاده از آن، تولید مسکن با یک جهش مواجه خواهد شد. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از سوداگری به معنای سود بری کلان بدون انجام کار و تنگ نظری به عنوان دو عامل آسیب زننده به مسکن یاد کرد و افزود: اگر نگاهمان را به مردم کمی تغییر بدهیم، همه مردم ایران می‌توانند در این سرزمین وسیع و غنی، به شکل مناسبی جای بگیرند، به گونه‌ای که مردم در ویلا و در مناطق ویلایی زندگی کنند. اما تنگ نظری باعث شده است که دائما و به غلط گفته شود چرا فلانی ماشین خوب سوار شده است در حالی که باید گفته شود چرا بقیه مردم سوار ماشین خوب نیستند. 
گفتنی است در این آیین ملی، شماری از فعالان نمونه بازار مسکن سراسر کشور مفتخر به دریافت لوح و تندیس یادبود و همچنین گواهینامه‌های رتبه دهی شرکت اسمارت نکسوس انگلستان شدند. لازم به توضیح است آکادمی املاک کاشانی کیا با بیش از 40 عنوان کتاب اختصاصی و تخصصی و‌تربیت بخش بزرگی از فعالان و علاقمندان بازار مسکن، از جمله پیشروترین مراکز آموزشی و پیاده‌سازی روش‌های نوین مدیریت کیفیت در حوزه بنگاه‌های املاک و آموزش مشاوران و دلالان حرفه‌ای املاک است که از یک سال قبل در ابعاد ملی فعالیت می‌کند و به علاقمندان این حوزه خدمات ارائه می‌کند. 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها