به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۵۹۱۰۹

ایران تمایلی به افزایش تنش ندارد

ایران تمایلی به افزایش تنش  ندارد
گروه سیاسی: نماینده ایران در سازمان ملل متحد در سخنانی تأکید کرد تهران تمایلی به افزایش تنش با واشنگتن و انجام اقدامات تحریک آمیز ندارد.
 مجید تخت روانچی به اقدام کشورمان در کاهش تعهدات خود ذیل برجام اشاره کرد و آن را در راستای خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ خواند.
وی همچنین از طرف‌های اروپایی امضا کننده برجام برای وعده‌های توخالی به منظور جبران اثرات خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ایران انتقاد کرد؛ اقدامی که سبب شد تا در نهایت ایران انجام برخی تعهدات خود را به خصوص در زمینه غنی سازی اورانیوم متوقف کند. تخت روانچی گفت: آنچه ما انجام دادیم، مبتنی بر پاراگراف ۳۶ توافق هسته‌ای بود و با تعهدات ما که مبتنی بر روح و متن برجام بود، همخوانی داشت.نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه اقدامات واشنگتن برای اعزام تسلیحات و کشتی جنگی به منطقه خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت آمریکا این تسلیحات را به منطقه‌ای فرستاده که هفت هزار مایل (۱۱ هزار کیلومتر) از آمریکا دورتر است. تمامی این اقدامات، از جمله ترور سردار عزیز ما، شهید سلیمانی که یک حمله تروریستی تحریک آمیز بود، از سوی آمریکا به انجام رسید. ایران نه قبلا و نه در حال حاضر تمایلی به اقدامات تحریک آمیز (علیه واشنگتن) نه داشته و نه دارد.


 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها