به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۵۹۶۴۴

فیلمنامه آنتونیونی پس از ۴۰سال ساخته می‌شود

فیلمنامه آنتونیونی پس از ۴۰سال ساخته می‌شود
گروه فرهنگی: فیلمنامه ای که «میکل آنجلو آنتونیونی» در دهه ۷۰ موفق به ساخت آن نشد، پس از چندین سال در ایتالیا و برزیل مقابل دوربین خواهد رفت. «آنتونیونی» کارگردان بزرگ سینمای ایتالیا، فیلمنامه ای با عنوان «Technically Sweet» در اوج دوران حرفه ای خود نوشته بودو قرار بود این فیلمنامه را در بین فیلم های «نقطه زابریسکی» (۱۹۷۰) و «مسافر» (۱۹۷۵) به سینما بیاورد اما در نهایت در سال ۱۹۸۰ از ساخت این فیلم منصرف شد و آن را به «ییگریس ریستوم» سپرد که به عنوان دستیار کارگردان با «آنتونیونی» همکاری می کرد.«ریستوم» عمر کوتاهی داشت و نتوانست این فیلمنامه را بسازد و حالا قرار است پس از گذشت چند دهه فرزندش «آندرس ریستوم» که ساخت فیلم هایی چون «کشورم» و «روی دیگر بهشت» را در کارنامه دارد این فیلمنامه را به پرده نقره ای برساند.
 
«انریکا آنتونیونی» همسر «میکل آنجلو آنتونیونی» نیز قرار است به عنوان یکی از تهیه کنندگان با این پروژه همکاری کند.داستان این فیلمنامه درباره روزنامه نگاری است که در حال سپری کردن تعطیلات به صورت ناگهانی دچار یک بحران هستی گرایی می شود و در نهایت سفری ماجراجویانه را در دل جنگل های آمازون آغاز می کند که در  واقع زندگی او را تعریف می کند.«انریکا آنتونیونی» در باره ساخت فیلمنامه به جای مانده از همسرش گفت: «رها کردن ساخت یک فیلم برای او بسیار دردناک بود. در آن زمان ایده فیلم بسیار پیشگامانه بود و او نمی توانست از لحاظ فنی ایده خود را پیاده کند». 
 
این فیلم قرار است طبق ایده خود «آنتونیونی» در جزیره ساردینای ایتالیا و جنگل های آمازون در برزیل مقابل دوربین برود و بر اساس اعلام تهیه کنندگان، فیلمبرداری آن در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.«میکل آنجلو آنتونیونی» فعالیت سینمایی خود را از ابتدای دهه ۱۹۴۰ میلادی آغاز کرد و پس از ساخت چند فیلم کوتاه و بلند، اولین موفقیت بین‌المللی خود را در سال ۱۹۶۰ با فیلم «ماجرا» رقم زد که در جشنواره‌ کن با استقبال همراه شد و سپس موفقیت‌های جهانی‌اش را با «شب» (۱۹۶۱) و «کسوف» (۱۹۶۲) ادامه داد. این سه‌ فیلم با توجه به شباهت در سبک و موضوع که هرسه به نگرانی‌های بشر امروز پرداخته‌اند، عموما به سه‌گانه‌های آنتونیونی معروف هستند.
 
اولین فیلم رنگی بنیان‌گذار سینمای مدرن ایتالیا در سال ۱۹۶۴ با نام «صحرای سرخ» ساخته شد که این فیلم نیز به گونه‌ای ادامه‌ این سه‌گانه محسوب می‌شود.آنتونیونی یک سال بعد از ساخت «صحرای سرخ»، اولین فیلم‌ انگلیسی‌ زبان خود را با عنوان «آگراندیسمان» ساخت که موفقیت زیادی کسب کرد. «راز اوبروالد» (۱۹۸۰)، «فراسوی ابرها» (۱۹۹۵) و«اورس» (۲۰۰۴) از جمله دیگر فیلم‌های این سینماگر مهم سینمای ایتالیا و جهان است.«آنتونیونی»در طول بیش از نیم قرن فعالیت سینمایی جوایز متعددی چون جایزه افتخاری آکادمی اسکار، جایزه نخل طلای جشنواره کن برای «آگراندیسمان»، جایزه خرس طلایی جشنواره‌ برلین برای فیلم «شب»، دو جایزه‌ ویژه هیات داوران کن برای «کسوف» و «ماجرا» و جایزه‌ یوزپلنگ طلایی جشنواره‌ فیلم لوکارنو برای «گریه» دریافت کرد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها