به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۲۵۹۶۷۲

میزان افزایش قیمت گوشت قرمز

میزان افزایش قیمت گوشت قرمز
گروه اقتصادی: طبق اعلام مرکز آمار، گوشت قرمز تا بیش از ۴۱ درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت را تجربه کرده است.به گزارش ایسنا، در مدت اخیر بارها بازار گوشت قرمز دچار نوسان و افزایش قیمت بوده که به گفته فعالان این صنف، علت آن فاصله زیاد تولید تا مصرف آن است و ظاهرا واسطه ها باعث تنش در بازار می شوند.بررسی تازه ترین گزارش مرکز آمار از وضعیت گوشت قرمز نشان می دهد که گوشت گاو و گوساله در بهمن ماه امسال به طور متوسط هر کیلو ۱۱۱ هزار تومان قیمت خورده که حداقل ۹۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان برای آن ثبت شده است.

قیمت گوشت گاو و گوساله در بهمن ماه پارسال به طور متوسط ۷۸ هزار و ۸۰۰ و در دی ماه امسال ۱۰۷ هزار تومان گزارش شده بود. بر این اساس، قیمت گوشت گاو و گوساله نسبت به دی ماه ۳.۵ و در مقایسه با بهمن پارسال ۴۱.۵ درصد گران شده است.اما بررسی وضعیت گوشت گوسفند نشان می دهد که این محصول در بهمن ماه به طور متوسط ۱۲۳ هزار تومان فروش رفته که حداقل قیمت ۹۶ هزار و ۶۰۰ و حداکثر آن ۱۳۷ هزار تومان بوده است. گوشت گوسفندی در بهمن ماه پارسال هر کیلو ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان و دی ماه ۱۱۹ هزار تومان به طور متوسط قیمت داشته است.

بنابر این گزارش، گوشت گوسفندی نسبت به دی ماه ۳.۴ درصد و در مقایسه با بهمن پارسال ۳۹.۱ درصد افزایش قیمت دارد.این درحالی است که جریان واردات گوشت قرمز نشان دهنده واردات ۴.۳ هزار تن گوشت قرمز گرم به ارزش ۲۸.۹ میلیون دلار و همچنین ۲۷.۹ هزار تن گوشت قرمز سرد به ارزش ۱۱۸.۱ میلیون دلار بوده است.
برچسب ها: گوشت قرمز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها