به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۲۶۰۷۱۲

تقاضای تجدیدنظراسدی علیه حکم حبسش

تقاضای تجدیدنظراسدی علیه حکم حبسش
  گروه سیاسی: اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که از سوی دادگاهی در آنتورپ بلژیک به ۲۰ سال حبس محکوم شد، علیه این حکم تقاضای فرجام کرد. اسدی و سه همکارش که در طراحی عملیات تروریستی در سال ۲۰۱۸ نقش داشته‌اند، خواهان برگزاری مجدد دادگاه شده‌اند.
سه ایرانی دیگری که در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفتند، هریک به ۱۵ تا ۱۸ سال حبس محکوم شدند. این افراد قصد بمب‌گذاری در تجمع سازمان مجاهدین خلق در پاریس را داشتند. این عملیات تنها ساعاتی پیش از انجام آن خنثی شد.اسدالله اسدی که در آن زمان به عنوان دیپلمات در سفارت جمهوری اسلامی در اتریش کار می‌کرد از سوی دادگاه آنتورپ به عنوان طراح اصلی عملیات شناخته شد. او اما این موضوع را رد کرده است. جمهوری اسلامی نیز دادگاه اسدی را "غیرقانونی" دانسته است.برگزاری این دادگاه و حکم صادره از سوی آن تیرگی روابط جمهوری اسلامی با چندین کشور اروپایی از جمله آلمان را در پی داشت. اسدی توسط پلیس آلمان و در این کشور دستگیر شده بود. مقامات‌‌‌ قضایی آلمان مصونیت دیپلماتیک اسدی را لغو و او را یه بلژیک تحویل داده بودند.پس از آن وزارت خارجه جمهوری اسلامی سفیر آلمان را احضار کرده و پس از صدور حکم دادگاه آنتورپ، سفیر بلژیک در تهران نیز به وزارت امور خارجه احضار شد.
 دادگاه شهر انتورپ (انور) در بلژیک پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه (۴ فوریه) به محکومیت قطعی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی رأی داد و او را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد. اسدی در ژوئن ۲۰۱۸ به اتهام طراحی و هدایت حمله به نشست سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس، در آلمان دستگیر و به بلژیک تحویل داده شد. دادگاه همچنین نسیمه نعامی را به ۱۸ سال زندان، مهرداد عارفانی را به ۱۷ سال و امیر سعدونی را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.



 
برچسب ها: اسدالله اسدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها