به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۱:۴۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۷ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۲۶۱۰۸
آلودگی هوا" فعلا میهمان شهرهای صنعتی و پر جمعیت

غرب‌ ايران از روز دوشنبه بارانی می‌شود

گروه جامعه: کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: یک سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه جنوب غرب و غرب کشور وارد می‌شود و سبب بارش باران و برف در این مناطق خواهد شد.
غرب‌ ايران از روز دوشنبه بارانی می‌شود
امین حسین نقشینه، در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: تا دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار خواهیم داشت و سکون نسبی هوا موجب مه آلود و غبار آلود شدن بیشتر مناطق کشور خواهد شد که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، اصفهان، اراک، قزوین، کرج و تبریز، افزایش آلاینده های جوی موجب آلودگی هوا شده است بنابراین به تمامی ساکنین این شهرها بویژه افراد آسیب پذیر و سالخوردگان و کودکان توصیه مي‌شود در این شرایط از تردد غیر ضروری درسطح شهر و مناطق شلوغ و آلوده شهر خودداری کنند.

وی افزود: امروز و فردا یکشنبه کاهش دما برای نیمه شرقی بویژه شمال شرق کشور رخ مي‌دهد که این کاهش حدود 5 درجه سلسیوس خواهد بود. یک سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه جنوب غرب و غرب کشور وارد مي‌شود و سبب بارش باران و برف در این مناطق خواهد شد و با شدت کمتر در شمال شرق فعال خواهد بود و روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها به مرکز و دامنه های جنوبی البرز مي‌رسد و بیشترین بارش‌ها طی این مدت در جنوب‌غرب کشور و دامنه‌های جنوبی زاگرس رخ خواهد داد.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز و فردا یکشنبه، صاف، در پاره ای نقاط غبار آلود پیش بینی مي‌شود که طی این مدت دمای تهران تا روز دوشنبه رو به کاهش و بعد از آن رو به افزایش خواهد رفت و همچنین روز سه شنبه در تهران بارش ها آغاز مي‌شود.