به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۲۶۱۶۹۶

پنج دستگیری در پی مرگ بیماران در اردن

پنج دستگیری در پی مرگ بیماران در اردن
گروه بین الملل:پس از مرگ هفت بیمار کرونایی در اردن بر اثر از کار افتادن دستگاه تنفس مصنوعی در یک بیمارستان، مدیر و چهار کارمند بیمارستان بازداشت شدند.
پادشاه اردن شخصا به بیمارستان رفت و وزیر بهداشت نیز استعفا کرد.دادستانی اردن حکم یک هفته بازداشت موقت برای رئیس و کارمندان بیمارستانی را صادر کرد که در آن هفت بیمار کرونایی جان خود از دست داده‌اند. پس از این حادثه وزیر بهداشت اردن از سمت خود استعفا کرد.این بیمارستان در شهر "السلط" در شمال غربی امان پایتخت اردن قرار دارد. صبح روز شنبه  به مدت یک ساعت دستگاه‌های تنفسی در این بیمارستان از کار افتادند و احتمالا به همین دلیل هفت بیمار جانشان را از دست دادند.به گفته عدنان عباس، مدیر پزشکی قانونی اردن، چهار مرد و سه زن بالای ۴۰ سال در این حادثه فوت شدند. به گفته عباس، پس از کالبدشکافی مشخص شده که این بیماران در اثر کمبود اکسیژن جانشان را از دست داده‌اند.نذیر عبیدات، مدیر بیمارستان تمامی مسئولیت اخلاقی این حادثه را پذیرفت.
صدها نفر از جمله خانواده فوت‌شدگان مقابل این بیمارستان تجمع کردند. یکی از کادر درمانی بازنشسته این بیمارستان که دو عضو خانواده‌اش را از دست داده، گفته است که این بیمارستان همیشه دچار کمبود پزشک و پرستار بوده و حالا از کار افتادن دستگاه تنفسی وضعیت را بدتر کرده است.
تلویزیون دولتی اردن  گزارشی از بازدید ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن از این بیمارستان پخش کرد. او با عصبانیت از رئیس بیمارستان می‌خواهد که استعفا کند. پادشاه اردن مرگ بیماران در این بیمارستان را "غیر قابل قبول" دانست.در این بیمارستان ۱۵۰ بیمار کرونایی تحت مراقبت هستند. در اردن با ۱۰ میلیون نفر جمعیت تا کنون ۴۶۰ هزار نفر به ویروس سارس-کوو۲ مبتلا شده و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر جانشان را در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. از چند هفته پیش نیز آمار ابتلای روزانه کرونا سیر صعودی پیدا کرده است.


 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها