به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۵:۴۳
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۲۶۴۷۳

داوود احمدی‌نژاد: با زنجاني ارتباط نداشتيم

گروه اقتصادی: برادر رییس دولت سابق مي‌گويد: خانواده ضراب و خانواده احمدی‌نژاد با هم رابطه‌ای ندارند. سه وزیر استعفا داده‌اند، 57نفر متهم شدند و 500پلیس اخراج؛همه به خاطر پرونده فساد مالی در ترکیه. پرونده ای که نام 3 ایرانی هم به آن پیوند خورده است.
داوود احمدی‌نژاد: با زنجاني ارتباط نداشتيم
به گزارش تدبير؛ «رضا ضراب»، تاجر ایرانی که برخی از رسانه‌هاي بین المللی مي‌گویند پدرش با خانواده احمدی‌نژاد ارتباط دارد، متهم اصلی پول شویی در پرونده فسادمالی ترکیه است. «داوود احمدی‌نژاد» برادر رئیس‌جمهور سابق و رئیس بازرسی دفتررییس جمهوری در دولت نهم به خبرنگار سیاسی می‌گوید «اصلا نمی‌داند در ترکیه چه اتفاقی افتاده است؟»

او همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا برادر شما با خانواده «رضا ضراب» رابطه داشته یا خیر؟ جواب می‌دهد:« کی؟! راجع به چه کسی حرف مي‌زنید؟» داوود احمدی‌نژاد در واکنش به توضیحاتی که درباره تحولات اخیر ترکیه به او داده شد، تاکید می‌کند:« من اولین بار است که ماجرای فساد مالی ترکیه را شنیدم آن هم از زبان شما.»

سایت خبری «المانیتور» روز سه‌شنبه گذشته با انتشار گزارشی درباره موضوع فساد مالی ترکیه مدعی وجود ارتباط میان پدر ضراب با محمود احمدی‌نژاد شد. در این گزارش آمده است: « بر اساس یافته‌های پلیس، آقای "ضراب" پس از آنکه شهروند ترکیه شد نامش را به رضا "صراف" تغییر داد. او ارتباط‌های نزدیکی با ایران دارد. صراف پس از آنکه توانست ارتباط‌هایی با وزرای ترکیه و پسرانشان برقرار کند سیستمی را برای ارسال میلیون‌ها دلار به ایران طراحی کرد. پدر آقای صراف، "حسین ضراب" با محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری پیشین ایران ارتباط‌هایی دارد.»

"حمید بقایی"، مشاور احمدی‌نژاد در واکنش به ارتباط رئیس‌جمهور سابق با پرونده فساد مالی به روزنامه "شرق" گفته بود:« رسانه‌های ترکیه خبر کذب می‌زنند. این موضوع صحت ندارد، حتی اگر صحت هم داشت چه ربطی به آقای احمدی‌نژاد دارد؟» ضراب که به اتهام پول شویی به مبلغ 84میلیارد یورو در زندان به سر می‌برد «بابک زنجانی» را رئیس خود معرفی کرده است. زنجانی که با هدف دور زدن تحریم‌ها در دوران احمدی‌نژاد به کار گرفته شده بود هم اتهامات زیادی را به دوش می‌کشد. داوود احمدی‌نژاد درباره رابطه برادرش با بابک زنجانی به تدبیرمی‌گوید:« بابک زنجانی از قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد وجود داشت و ما اصلا با ایشان رابطه‌ای نداشته‌ایم چون تحریم‌ها از قبل وجود داشت.»

اگرچه اطرافیان محمود احمدی‌نژاد ارتباط او با فسادهای مالی گسترده‌ای که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده را تکذیب می‌کنند اما نام برخی از یاران او در ماجرای فساد 3هزارمیلیارد تومانی و پرونده فساد مالی بیمه بارها به میان آمده است. «مه‌آفرید امیر خسروی» متهم اصلی پرونده فساد 3هزارمیلیاردی در دادگاه خود همواره از ارتباط با «ا.ر» یا همان «چشم اسفندیار دولت» سخن می‌گفت. پرونده فساد مالی بیمه و دریافت کارت هدیه‌هاي میلیونی از "سعید مرتضوی" هم با نام «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رئیس‌جمهوری سابق گره خورده است.

آخرین بار که ترکیب «احمدی‌نژاد-فساد مالی» به‌کاربرده شد در رابطه با فسادهای مالی بانک زنجانی شنیده شد. بابک زنجانی علاوه بر بدهی که به وزارت نفت داشت در سازمان تأمین اجتماعی که رئیسش، «قاضی مرتضوی» با اصرار محمود احمدی‌نژاد ابقا شد، فسادهای مالی گسترده‌ای را رقم زده و شرکت‌های تابعه این سازمان را به مرز ورشکستی رسانده بود. ابراز بی‌اطلاعی داوود احمدی‌نژاد از ارتباط رضا ضراب با برادرش و همچنین تکذیب حمید بقایی رویه‌ای معمول در واکنش به فسادهای مالی چهره‌های معروف است. هر چند تحقیق و بررسی در دستگاه‌های دولتی ترکیه همچنان ادامه دارد و قرار است اسامی بیشتری در ارتباط با پرونده مالی ضراب و اطرافیانش افشا شود.

احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۰:۵۸
این دولت پاک ترن دولت تاریخ ایران است :))))))))))))))))) (194066)
آذراوغلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۰:۵۹
طبیعی هست دوره اول ریس جمهوری آقای احمدی نزاد این طیف حرکات مچ گیر و... با دولت قبلی یعنی آقای خاتمی صورت گرفت اکنون پس از گذشت هشت سال تکرار تاریخ را شاهد شدیم. هشت سالی بعدی را باید نظاره کرد. ما که ناظرانی بیش نیستیم چون مملکت میراث طیف خاصی بیش نیست و خودشان دانند و خودشان.................... (194068)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۱:۴۳
غلط نکنم پاگرفتن این آقای زنجانی هم زیر سر اصلاح طلب ها است! اصلاً به کوری چشم همه بزودی سندش رو خواهد شد که اصلاح طلب ها آقای احمدی نژاد را سر کار آوردند. (194081)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۲:۳۶
آقا داود برای شما زشته از اخبار روز ایران و دنیا بی اطلاع باشی!!! (194101)
فاطما
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۲:۵۸
امروز حتی نوجوانان نیز از اتفاقی که درترکیه افتاده باخبرند محمود احمدی نژاد چنان ناشیانه از بی خبری اتفاقات ترکیه سخن میگوید که از هزار اعتراف بد تر است.آقای زنجانی در ایران نخواهد ماند یا فراری میدهند یا دوای حمام بخوردش میدهند . (194114)
ماهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۳:۱۰
بوی گندشون دنیا رو گرفته!ابو هاله نور! (194119)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۳:۱۹
آقای روحانی در برابر فساد گسترده ی دولت معجزه, باید از حقوق ملت قاطعانه دفاع کنند; واگربخواهند در این مورد با اغماض برخورد کنند, دچار ریزش پایگاه اجتماعی خواهند شد... (194125)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۳:۳۸
مظلوم ملت ایران که دولت پاکش این بود. خدایا بعضی از این ملت برای هزینه درمان نزدیکانشان به گدایی افتاده اند و در این سو اخباری از رشوه های میلیون دلاری و هدیه های انچنانی می شنوند. خدایا تو از دل آنها خبر داری می دانم.
آه مظلوم اگر شبیه خنجر نیست ولی همچون سوهان است که خنجر را تیز می کند ای کاش این آقایان از آه مظلوم چیزی می دانستند. (194135)
اصلاح طلب کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۴:۳۱
مشخصه که با ایشون درارتباط نبودن.ایشون که کاره ای نبوده!!!!!!!اصلا آقای ضراب و زنجانی هم با هم در ارتباط نبودن!!! اصلا هیچی به هیچی ربط پیدا نمیکنه!!!شما اصلاح طلبا چرا همش میخواین همه چیو به هم ربط بدین!!!!!!!!والاااااااااا!!!!!!!!! (194145)
۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ۱۵:۱۶
درسته/ اونها گفتند و ما هم باور کردیم! هر موقع خبر های کذب محض به گوش میخورد بسختی باید شک کرد . (194161)