به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۶۵۳۲۹

نخست وزیر نروژ جریمه شد و به مامور سیلی نزد!

نخست وزیر نروژ جریمه شد و به مامور سیلی نزد!
گروه بین الملل:  ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ به دلیل نقض مقررات و محدودیت‌های مربوط به دوران کرونا با جریمه سنگینی روبرو شد.
پلیس نروژ  با اعلام این خبر گفت که خانم سولبرگ از ترتیب‌دهندگان یک مراسم تولد و شام خانوادگی بوده که البته در نهایت خود در آن شرکت نکرده است.
  پلیس می‌گوید میهمانان این شام خصوصی که شام ​​که سولبرگ یکی از برگزارکنندگان آن بوده، از تعداد مجاز بیشتر بوده‌اند و رئیس دولت به دلیل همین تخلف، ۲۰ هزار کرون (حدود ۲ هزار یورو) جریمه شد.
اوله سائورود، کمیسر پلیس نروژ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «سولبرگ برجسته‌ترین مقام منتخب کشور است و در موارد مختلف از جمله برای تصمیم‌گیری‌ها در پیوند با مهار بیماری کرونا، فرد اصلی بوده است. بنابراین مجازات کردن او برای حفظ اعتماد عمومی به قوانین بهداشتی، مجاز و موجه است.»
 شبکه ان‌آرکی نروژ در اواسط ماه مارس فاش کرد که سولبرگ در روز ۲۵ فوریه تولد ۶۰ سالگی خود را همراه با خانواده‌اش در یک رستورانی واقع در پیست اسکی «گیلو»، در شرایطی جشن گرفته که به نظر می‌رسد دستورالعمل‌های بهداشتی را نقض کرده‌اند. ۱۳ نفر از خانواده سولبرگ در حالی در این رستوران شام خوردند که بر اساس مقررات جاری در نروژ، حداکثر مجاز شرکت‌کنندگان در رویدادهای خصوصی و خانوادگی تنها ۱۰ نفر است.
خود سولبرگ در این مهمانی شام شرکت نکرد، زیرا به دلیل مشکل چشمی به بیمارستان رفته بود. با این حال پلیس همچنان او را مسئول برگزاری این مهمانی دانست.
نخست وزیر نروژ پس از لو رفتن این خبر، در برابر عموم مردم عذرخواهی کرد و گفت که آماده پرداخت جریمه احتمالی این کار است. وی  بار دیگر عذرخواهی خود را تکرار کرد و گفت اگر به مجازاتی محکوم شود، درخواست تجدیدنظر نخواهد کرد. وی در گفتگویی که از شبکه تلویزیونی تی‌وی ۲ نروژ پخش شد، گفت: «ما نباید قوانین را زیر پا می‌گذاشتیم و من می‌خواهم دوباره عذرخواهی کنم.»

 
برچسب ها: کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۲:۵۷
قانون یعنی همین
شخص اول مملکت با یک فرد عادی در برابر قانون یکی هستند
دلیل پیشرفت مملکت هم همینه (371511)
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۴:۱۸
وقتی در کشوری قانون حاکم باشد همین است در کشور ما قانون برای خودمی و غیر خودی فرق می کند این اتفاق که در ایران افتاد و متعاقب آن تناقض نماینده کافی بود آن نماینده را تا ابد از صحنه سیاست خارجی کند (371514)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها