به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۲۶۸۹۶۵

ردپای جاسوس روس در گم شدن میلیاردر آلمانی

ردپای جاسوس روس در گم شدن میلیاردر آلمانی
گروه بین الملل: سه سال پس از گم شدن میلیاردر آلمانی، سرانجام همسر و برادرش بر سر تقسیم اموال او به توافق رسیدند.
یک گروه ژورنالیست تحقیقی ردپای یک جاسوس زن روس را در مفقود شدن کارل هاوب پیدا کرده است.بر اساس بیانیه‌ای که وکلای کاترین هاوب، همسر کارل اریوان هاوب و کریستیان هاوب برادر او منتشر کرده‌اند پس از "طی راهی طولانی" و "جدل‌های وقت‌گیر" و مذاکراتی "بسیار سخت" سرانجام وراث این میلیاردر آلمانی بر سر نحوه تقسیم اموال او به توافق رسیدند.این توافق در ماه مه می‌تواند اجرایی شود. پیش از آن باید مرگ رییس سابق سوپرمارکت زنجیره‌ای "تنگلمن" آلمان رسما از سوی دادگاه تایید شود.
به همین منظور خانواده هاوب چند هفته پیش تقاضای یک دادرسی رسمی را به دادگاه شهر کلن آلمان تحویل دادند. بر اساس این دادرسی هرکس که سرنخ یا شاهدی مبنی بر زنده بودن کارل هاوب دارد باید آن را تا تاریخ ۱۲ مه به دادگاه ارائه دهد. همینطور خود این شخص هم تا آن تاریخ فرصت دارد که زنده بودنش را به دادگاه اعلام کند.این اطلاعیه در روزنامه رسمی دولت آلمان و نیز در روزنامه محلی شهر کلن منتشر شده است.به طور معمول دادگاه پس از پایان این مهلت چهار هفته زمان لازم دارد تا حکمش را صادر کند. اگر تا ۱۲ مه شاهدی مبنی بر زنده بودن کارل اریوان هاوب به دادگاه ارائه نشود او رسما به عنوان فردی فوت شده تلقی خواهد شد.منطقه اسکی تسرمات در سوییس آخرین جایی بود که صاحب سوپرمارکت زنجیره‌ای "تنگلمن" آلمان در آنجا زنده دیده شد. سه سال پس از مفقود شدن کارل اریوان هاوب اما هنوز سندی مبنی بر وقوع یک حادثه در کوه‌های آلپ در این منطقه پیدا نشده است.
از ماهها پیش یک گروه به سرپرستی گزارشگر شبکه تلویزیونی RTL آلمان برای ساختن یک فیلم مستند چندساعته درباره گم شدن کارل اروین هاوب در حال تحقیق و پژوهش است و بسیاری از ردپاها و نشانه‌ها را پیگیری کرده است.تیم RTL در حال حاضر در تسرمات است و موفق شده با گروه جست و جویی که در همان زمان برای  پیدا کردن کارل هاوب تشکیل شده بود صحبت کند. سه سال پس از گم شدن او همچنان هیچ اثری از حادثه در کوه پیدا نشده است.
اگر کارل اریوان هاوب در اثر یک حادثه کوهنوردی ناپدید نشده پس چه اتفاقی ممکن است برای او افتاده باشد؟تحقیقات گزارشگران تلویزیون RTL این را که او اصلا در تسرمات جانش را از دست داده باشد زیر سوال می‌برد.این گروه روزنامه‌نگاران تحقیقی به مدارکی سری دست پیدا کرده‌اند که نشان از رابطه کارل هاوب با روسیه دارد. در این میان یک زن روس به نام ورونیکا اِ. نیز نقشی تعیین کننده دارد. بر اساس منابعی از محافل امنیتی و اطلاعاتی که ژورنالیست‌های RTL توانسته‌اند آنها را ببینند، این زن یک جاسوس فعال برای اداره امنیت داخلی روسیه FSB بوده است. مستند  RTL درباره کارل هاوب که روز ۱۰ ژوئن پخش خواهد شد قرار است به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا تجارت او با روسیه برای او فاجعه به بار آورده است؟


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها