به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۹:۰۱
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۲۷۳۴۳

کرزی‌دختر‌10ساله انتحاری‌را آزاد كرد+عكس

گروه بين الملل: حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان به وزیر داخله (کشور) دستور داد تا دختر ده ساله‌ای را که دیروز قصد حمله انتحاری به کاروان نیروهای پلیس را داشت، به خانواده اش بازگرداند.
کرزی‌دختر‌10ساله انتحاری‌را آزاد كرد+عكس
این دختر 10 ساله عصر روز یکشنبه، گذشته در ولایت هلمند بازداشت شده بود. حمیدالله صدیقی، یکی از مقامات پلیس مرزی افغانستان در این خصوص اظهار داشت: این دختر بسیار ترسیده بود و به ما گفت که ظاهر، برادرش که از فرماندهان طالبان است؛ به وی مواد انفجاری داده و او را به سمت پاسگاه پولیس مرزی فرستاده بود.

در دستور كرزاي آمده است كه وزارت داخله وظیفه دارد "بعد از حاصل کردن اطمینان و گرفتن ضمانت در حضور بزرگان ولایت هلمند[این دختر را]به خانواده‌اش بازگرداند تا مانند سایر اطفال در محیط خانواده و تحت سایه والدین خویش به زندگی ادامه دهد." رئیس‌جمهور افغانستان خطاب به طالبان هم گفته که استفاده از کودکان و مجبور ساختن آنان برای انجام حمله انتحاری، عمل خلاف دین اسلام بوده و در تضاد با فرهنگ و غیرت افغانی است. اگر طالبان این اعمال را انجام نمی‌دهند پس باید در مخالفت با آن واکنش نشان دهد و همراه با مردم افغانستان، این کشور را از تروریسم و خشونت نجات دهند.

رئیس جمهور افغانستان با اهمیت خواندن آموزش کودکان افغان تاکید کرد که روزی همه افغانها یکجا برای آینده بهتر کودکان کار کرده و کشور را از دسیسه بیگانه نجات داده و به رفاه و آبادانی برساند. این دختر ده ساله در حال حاضر دربازداشت نیروهای پلیس افغان است. کرزی سال۱۳۹۰ نیز ۲۰ متهم به بمب گذار انتحاری را که کودکان زیر ۱۶ سال بودند، آزاد کرد.

سپوژمی در اعترافات خود به نیروهای امنیتی افغانستان گفته است که برادر او از فرماندهان طالبان است و خواهرش را به انجام حمله انتحاری تشویق کرده است. این دختر در یک فیلم ویدئویی گفت: برادرم و دوستش مرا مجبور کردند جلیقه انتحاری را بپوشم. وقتی من آب و سرما را دیدم داد زدم و گفتم که هوا سرد است و نمی توانم از آب رد شوم. آنها مرا به خانه برگردانند و جلیقه را از تنم در آوردند. پدرم مرا کتک زد. مجبور شدم وسط شب از خانه فرار کنم و صبح زود خودم را به پلیس معرفی کردم. طالبان پیش از کودکان پسردر عملیات انتحاری علیه نیروهای ائتلاف و نیروهای ملی افغانستان استفاده می کرد ولی به نظر می رسد حال از دختران نیز در این نوع حملات استفاده می کند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۲۰
سخنان کرزای در مورد کودکان کشورش و اهمیتی که برای آینده آنها قائل است ستودنی است
. . . (196751)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۵۹
مرگ بر افراطی (196763)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۰۱
واي خدا. چقدر صبوري (196764)
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۹
انسان از شنیدن ادبیات حامد کرزی شگفت زده میشود !! آیا دین ما هم همان دینی است که حامد کرزی دارد ؟ در حالیکه بعضی مسئولین نظام ما همه مخالفان را ملحد و مشرک و فتنه گر می دانند ، ولی حامد کرزی افراد طالبان و القائده را برادران ناراضی مخاطب قرار می دهد !! عامل انتحاری را به سبک امیرالمومنین می بخشد و اجازه می دهد در جمع دوستان و خانواده ادامه زندگی بدهد ولی مسئولین ما ...... (196774)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۹
اینا دیگه چه وحشیهایی هستن (196780)
هیربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۶
کودکان معصوم و بی پناه در دوران ما انسانهایی که انسانیتمان در سرمای وحشتناک زمستان دوران یخ زده ، در افغانستان مجبور به حمله انتحاری می شوند تا بدن نحیف شان پاره پاره شود ، در سوریه به دست حیوانات انسان نما چاقوی برنده بر گردنشان کشیده و سر بریده می شوند در پایتخت خودمان در تهران در سوز و سرمای طاقت فرسا به گدایی واداشته می شوند. خدایا چرا همه وجدان ها مرده اند . آهای " نیچه " از خواب مرگ برخیز و ببین که واپسین آدمیان آمده اند .همانهایی که می گفتی نسلشان همچون مگس بسیار است و گمان می کنند که خوش بختی را یافته اند.آنها خوش بختی را در چشم بستن بر تمام تلخی ها یافته اند.
ای انسان های آزاده از بند دوران برخیزید تا بدون انتظار از هر دولتی کاری برای این کودکان مظلوم کنیم. (196783)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۳۲
تنها راه مقابله با این منش وتفکر روشنگری و فعالیت رسانه هاست.یک روز با وعده بهشت بیچاره هایی را جلیقه بند می کردند حالا به کودکان معصوم روی آورده اند. تا اندیشه ها به حرکت در نیاید این روشها ادامه خواهد داشت.در عراق هم این سرطان رواج دارد.گاهی از متکدیان نگون بخت استفاده می شود.گاهی زنان بدکاره را بدون داشتن اطلاع از قضیه جلیقه بند می کنند.رسانه ها پیشتر نوشته بودند که در مواردی از مجانین وسفیهان بیچاره ومظلوم برای انتحار استفاده شده است. باید با پرسشگری واندیشه روشن این اقدامات را خنثی کرد.واکسن تروریسم روشنگریست.باید دینداران روشن بین با دامن زدن به روشنگری رسانه ای نشان دهند که این روشها هیچ ربطی به ادیان الهی واز جمله اسلام ندارد. (196804)
خروج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۷:۵۹
و همچنان دشمن اصلی و منبع شرارت جهان اسرایل و امریکا اند.چرا؟ (196943)