به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۲۷۴۴۷۳

مسدود كردن مرکز تامین مالی حماس

مسدود كردن مرکز تامین مالی حماس
گروه بین الملل:  اسرائیل از قطع رابطه دو مرکز فعال در انتقال پول ایران خبر داد. بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل دو صرافی در غزه را در لیست سازمان‌های تروریستی منظور کرد.
روزنامه "جروزالیم پست" با انتشار گزارشی به دو صرافی در غزه پرداخت که از طریق تبادل حواله‌های مالی، ده‌ها میلیون‌ دلار پول ایران را برای تجهیز تسلیحاتی شاخه نظامی حماس منتقل می‌کردند.بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل اکنون این دو موسسه مالی را در شمار سازمان‌های تروریستی قلمداد کرده است. او گفت است که پول انتقال یافته به شاخه نظامی حماس متعلق به ایران بوده است.
این دو صرافی، یکی "المرکزیه صرافیه" است که پیش از این تحت نام "شرکت المتحدون" فعالیت می‌کرد و دیگری "شرکت بازرگانی عرب و چین" است که به فردی به نام زهیر یونس شملح تعلق دارد.گفته می‌شود که این دو صرافی با سپاه قدس در تماس بوده و کمک‌های مالی ایران را از این طریق در اختیار حماس و به‌ویژه بازوی نظامی آن قرار می‌دادند.
 وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که اطلاعات مربوط به همکاری بین این دو صرافی و سپاه قدس نتیجه تحقیقات بخش اطلاعات ارتش اسرائیل است. گفته می‌شود که بخش اطلاعات ارتش اسرائیل از سال ۲۰۱۹ به این سو، فعالیت‌های این دو صرافی را تحت نظر داشته است.
در گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع اسرائیل آمده است که این دو صرافی با آگاهی تمام حواله‌های مالی ایران به غزه را منتقل می‌کردند.
"جروزالیم پست" در ادامه گزارش خود نوشته است که به علت فرمان اجرایی تکمیلی بنی گانتس در نوامبر سال گذشته، مبلغ چهار میلیون دلار پولی که توسط شرکت زهیر یونس شلمح از خارج وارد غزه شده بود، مصادره می‌شود.
فرمان مصادره این پول در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت دفاع اسرائیل صادر شده بود. وزیر دفاع اسرائیل گفته است: «ما برای ایجاد اختلال در ارتباط بین ایران و حماس و قطع زنجیره کمک مالی ایران  به تلاش خود ادامه خواهیم داد.»بنی گانتس گفته است که اسرائیل با این اقدام خود عملا به سایر موسسات مالی و بازرگانان ساکن غزه هشدار می‌دهد. وزیر دفاع اسرائیل گفته است که هر شرکتی که با زهیر یونس شملح همکاری داشته باشد، مشمول تحریم‌های شدید مالی خواهد شد. این تحریم‌ها می‌تواند بر واردات و صادرات این شرکت‌ها اثر گذار باشد.

 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها