به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۲۸۱۲۰۱

جنایات در میانمار زیر ذره‌بین تحقیقات

جنایات در میانمار زیر ذره‌بین تحقیقات
گروه بین الملل: با گذشت بیش از پنج ماه از سرنگونی آنگ سان سوچی رهبر منتخب میانمار توسط ارتش و فرو رفتن این کشور جنوب شرق آسیا در آشوب، یک نیروی ضربت جدید با هدف تحقیق درباره اسناد و مدارک مربوط به موارد نقض حقوق بشر در میانمار تشکیل شد.
 پروژه تامین شده از سوی دولت انگلیس موسوم به "شاهد میانمار" اعلام کرد اطلاعات خود را با تیم تحقیقاتی سازمان ملل برای میانمار که به بررسی جنایات صورت گرفته در این کشور می‌پردازد، همکاری اطلاعاتی خواهد داشت. 
این ابتکار عمل جدید در حالی مطرح شده که کشورهای غربی به دنبال افزایش فشارها بر حاکمان نظامی میانمار از بابت اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر هستند و سازمان ملل اعلام کرده بیش از ۸۸۰ نفر از زمان وقوع کودتای میانمار از سوی نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند؛ رقمی که به گفته خونتای میانمار اغراق شده است.
این گروه عنوان کرد: گروه "شاهد میانمار" به طور مستقل به جمع آوری، حفظ، فرآوری، تحقیقات، راستی آزمایی و بررسی حوادثی با مداخلات حقوق بشری احتمالی خواهد پرداخت.
این گروه گفت، موارد عرضه شده از سوی شهروندان را تشویق خواهد کرد و همچنین به صورت مستقل به راستی آزمایی حوادث در رسانه‌های اجتماعی- جایی که در آن شهروندان میانماری تصاویر و ویدیوهای خود از کشتارها، حملات و سوءاستفاده های دیگر را پست می‌کنند – خواهد پرداخت.
گروه  "شاهد میانمار" اعلام کرد، تا کنون به بازیابی و راستی آزمایی در قبال اسناد و مدارک اقدامات تلافی جویانه ارتش میانمار، گلوله باران مناطق غیرنظامی و ساختمانهای مذهبی و نشانه‌هایی از آسیب وارد کردن به تظاهر کننده‌ها، پرداخته است.
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها