به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۲۸۱۸۸۶

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی
گروه جامعه:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با گلایه از اجرایی نشدن مصوبات ستاد استانی کرونا گفت: پارک های استان تا پاسی از شب مملو از جمعیت و تالارها در حال فعالیت هستند.محمد دهقانی فیروزآبادی صبح شنبه در ستاد کرونا خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما تا پیش از هفته گذشته روند ثابتی در تعداد مبتلایان و بستری‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی داشتیم ولی از هفته گذشته روند رو به افزایش بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: ما در هفته گذشته با یک روند رو به افزایش میزان بستری از میانگین ۵۵ مورد در هفته ماقبل به ۷۹ مورد در هفته قبل رسیده است ولی خوشبختانه تعداد فوتی‌ها ثابت بود.
دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: تعداد مثبت در هر روز نیز از متوسط ۳۰ مورد در هر هفته طی ماه قبل به ۳۹ مورد در هفته قبل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه طبس نیز به مجموعه شهرهای نارنجی ما افزوده شده است، گفت: همکاران ما برای تحویل محموله واکسن جدید اقدام کرده‌اند که امیدواریم با محموله‌های جدید روند واکسیناسیون را سرعت ببخشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: علی‌رغم مصوبه مربوط به عدم حضور مردم در پارک‌ها بعد از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه باز هم شاهد هستیم که تا پاسی از شب مردم در پارک‌ها حضور دارند و حتی پنج صبح هم چراغ‌ها روشن است که این موضوع هم از نظر شیوع کرونا و صرفه‌جویی در مصرف برق آسیب‌زا است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک توسط اصناف به ۸۹.۲ و توسط کارکنان ادارات به ۹۸.۷ رسیده است، بیان‌کرد: در نمازجمعه‌ها هر چند پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مراعات می‌شود ولی متأسفانه در فضای بسته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار روز پنج شنبه ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در استان دلتا ویروس بوده است، ادامه‌داد: تالارها در گروه شغلی سه قرار دارند و نباید در وضعیت قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند که متأسفانه از این امر غفلت می‌شود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه ما نگران تجمعات ناشی از عید قربانی هستیم، بیان کرد: در تاریخ ۲۵ تیرماه انتخابات نظام صنفی انجام می‌شود که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا مشهد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها