به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۲۸۱۹۲۸

رکورد‌های دست یافتنی مسی در کوپا آمریکا

رکورد‌های دست یافتنی مسی در کوپا آمریکا
گروه ورزشی: لیونل مسی در رقابت‌های فوتبال کوپا آمریکا ۲۰۲۱، دهمین تورنمنت بین المللی خود را پشت سر می‌گذارد. این بازیکن ۳۴ ساله این بار مصمم است تا به ناکامی‌های خود در عرصه ملی پایان دهد و با پیروزی در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ مقابل برزیل، نخستین قهرمانی ملی خود را به دست بیاورد.  

مسی با درخشش کم نظیرش در عرصه باشگاهی، ۱۰ عنوان قهرمانی در لالیگا و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده، اما در عرصه ملی اوضاع برای او خوب نبوده است.  کاپیتان تیم ملی آرژانتین تا کنون در فینال مسابقات بزرگ متحمل ۴ شکست شده است. ۳ شکست در کوپا آمریکا (۲۰۰۷، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶) و یک شکست در جام جهانی فیفا (۲۰۱۴) برای او رقم خورده است. پس از سومین شکست مسی در فینال کوپا در سال ۲۰۱۶، مسی چنان ناامید بود که اعلام کرد از فوتبال ملی کناره گیری می‌کند. با این حال چند ماه بعد او از این تصمیمش منصرف شد.  

شکست در دور دوم جام جهانی ۲۰۱۸ و نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۱۹، مسی را دلسرد‌تر از همیشه کرد. اکنون فوق ستاره آرژانتینی به خوبی می‌داند که فرصت زیادی برای کسب قهرمانی بین المللی ندارد و باید از موقعیتی که در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ نصیبش شده است، نهایت استفاده را ببرد.

در کوپا آمریکا ۲۰۲۱، لیونل مسی با به ثمر رساندن ۴ گل و ۵ پاس گل بهترین گلزن و پاسور این مسابقات است که به آلبی سلسته کمک زیادی کرد تا به دیدار فینال برسد. این بازیکن ۳۴ ساله تا کنون چند رکورد به نام خودش ثبت کرده و در دیدار فینال مقابل برزیل که بامداد فردا برگزار خواهد شد نیز می‌تواند این روند را ادامه دهد.  
در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵ رکوردی که مسی تا کنون در کوپا آمریکا به دست آورده است و می‌تواند به دست آورد.

۱- فاصله کم مسی تا تبدیل شدن به برترین گلزن تمام ادوار کوپا آمریکا 
مسی که تاکنون ۱۳ گل در کوپا آمریکا به ثمر رسانده است، تنها ۴ گل تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ کوپا آمریکا فاصله دارد.زیزینیو برزیلی و نوربرتو مندز آرژانتینی، هر ۲ با به ثمر رساندن ۱۷ گل، به طور مشترک عنوان برترین گلزن تمام ادوار کوپا آمریکا را در اختیار دارند.  

با این حال بعید است مسی در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بتواند این رکورد را به نام خودش به ثبت برساند. مسی تا کنون هرگز نتوانسته به تیم ملی برزیل گلزنی کند و هیچ وقت با حضور او، تیم ملی آرژانتین نتوانسته برزیل را شکست دهد.  با این حال همیشه جا برای بهتر شدن وجود دارد و مسی هم می‌تواند با به ثمر رساندن ۲ گل در فینال، از رکورد پله عبور کند و به تنهایی بهترین گلزن آمریکای جنوبی در بازی‌های ملی شود.  

۲- یک گام تا رسیدن به رکورد اسطوره شیلیایی 
در ۶ دوره کوپا آمریکا لیونل مسی ۳۳ بازی انجام داده است. سرجیو لیوینگستون، بازیکن اسبق تیم ملی شیلی با انجام ۳۴ بازی رکورد بیشترین حضور در این مسابقات را به خود اختصاص داده است.  مسی در صورت قرار گرفتن در ترکیب اصلی آرژانتین مقابل بزریل، می‌تواند با رکورد لیوینگستون برابری کند.  

۳- مسی به جمع باتجربه‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی آرژانتین پیوست
پس از پیروزی ۴ بر یک آرژانتین مقابل بولیوی، لیونل مسی از خاویر ماسکرانو پیشی گرفت و به با سابقه‌ترین بازیکن حال حاضر آلبی سلسته تبدیل شد.  با ۲ بازی ملی دیگر، مسی به جمع بازیکنانی می‌پیوندد که حداقل ۱۵۰ بار با پیراهن تیم ملی آرژانتین در میادین مختلف به میدان رفته اند.  

۴- نخستین بازیکن آرژانتینی که در ۶ دوره از مسابقات کوپا آمریکا حضور داشته است
لیونل مسی با حضور در دیدار افتتاحیه آرژانتین در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ مقابل شیلی، به اولین بازیکن تیم ملی کشورش تبدیل شد که در ۶ دوره از مسابقات کوپا آمریکا حضور داشته است. در این دیدار آرژانتین به لطف پاس گل خود توانست یک امتیاز از حریفش بگیرد.پاس لیونل مسی در دیدار مقابل شیلی توسط خاویر ماسکرانو که سابقه بازی در ۵ دوره کوپا آمریکا را دارد به گل تبدیل شد.  

مسی اولین بازی خود در کوپا آمریکا را در سال ۲۰۰۷ انجام داد. زمانی که آرژانتین در فینال باخت ۳ بر صفر مقابل برزیل را تجربه کرد. ۴ سال بعد، آلبی سلسته در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مقابل اروگوئه شکست خورد.  

سال ۲۰۱۵، مسی و هم تیمی هایش برای دومین بار به فینال کوپا آمریکا صعود کردند، اما آرژانتین این بار در ضربات پنالتی به شیلی باخت و نایب قهرمان شد. یک سال بعد آرژانتین در مسابقاتی که به میزبانی ایالات متحده آمریکا برگزار شد، باز هم به فینال رسید و بار دیگر در ضربات پنالتی مغلوب شیلی شد.  ۳ سال بعد  آرژانتین به همراه  لیونل مسی به نیمه نهایی کوپا آمریکا صعود کرد، اما این بار هم به رده سومی بسنده کرد.

۵- لیونل مسی رکورددار بیشترین پاس گل در یک دوره کوپا آمریکا است
لیونل مسی حتی در سن ۳۴ سالگی در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ نمایش‌هایی ارائه کرده که نشان داده سن و سال برای او یک عدد است که حداقل تا کنون تاثیر منفی در عملکردش ایجاد نکرده است.  کاپیتان آلبی سلسته علاوه بر به ثمر رساندن چهار گل، فرصت‌های گلزنی زیادی برای هم تیمی هایش ایجاد کرده است. مسی با پنجمین پاس گل خود در این تورنمنت که برابر کلمبیا به ثمر رسید، رکورددار بیشترین پاس گل در یک دوره مسابقات کوپا آمریکا شد. لیونل مسی تا به این جای کار مهره‌ای مهار نشدنی بوده و با عملکردش زنگ خطر را برای تیم ملی برزیل به صدا در آورده است.  
برچسب ها: لیونل مسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها