به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۸۲۱۸۷

محاکمه برادر یك رئیس جمهور به اتهام فساد

محاکمه برادر یك رئیس جمهور به اتهام فساد
گروه بین الملل: برادر رئیس جمهور سابق الجزایر به اتهام پولشویی و فساد مالی در دادگاه حاضر شد.
سعید بوتفلیقه، برادر عبدالعزیز بوتفلیقه،  برای پرونده حمایت مالی پنهان از کمپین انتخاباتی و پولشویی در دادگاه پایتخت این کشور حضور یافت.
قاضی پرونده ماه گذشته میلادی اظهارات سعید بوتفلیقه در مورد پرونده حمایت مالی پنهان از کمپین انتخاباتی، پولشویی و مخفی کردن درآمدهای حاصل از جرائم فساد را در آن علی حداد، تاجر و رئیس سابق مجمع روسای شرکت‌ها (آفیسو) مورد پیگرد قرار گرفت، شنید.
روزنامه الشروق چاپ الجزایر به نقل از علی حداد در روز محاکمه‌اش نوشت: سعید بوتفلیقه با من صحبت کرد و دقیقا این را به من گفت، "می‌توانی بخشی از تجهیزات کانال "دیزایر تی‌وی" را که به قیمت ۲۲۲ هزار یورو خریداری کردیم ومتعلق به مجمع وقت الجزایر است، به من بدهی؟ و ما بخشی از این تجهیزات را در اختیار او قرار دادیم و پس از توقف کمپین انتخاباتی آنها بازگردانده شدند".سعید بوتفلیقه در جلسه‌های قبلی دادگاه اتهام ارتکاب جرائم فساد و نیز ارتباطش با مجمع علی حداد را تکذیب و تاکید کرده بود: حمایت مالی از کمپین انتخاباتی صحت ندارد چون من در آن مقطع مشاور رئیس جمهور بودم و مسؤولیتی در خصوص کمپین انتخاباتی‌اش نداشتم بلکه دو مسؤول دیگر مامور این کار بودند.وکیل سعید بوتفلیقه نیز تاکید کرد که هیچ سند و مدرکی دال بر درستی اتهامات وارده به موکلش وجود ندارد.پیشتر دادگاه نظامی تجدیدنظر حکم برائت سعید بوتفلیقه از اتهام توطئه علیه ارتش و کشور را صادر کرده بود.
عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق الجزایر آوریل ۲۰۱۹ پس از ۲۰ سال حاکمیت بر این کشور، در پی انتفاضه‌ای مردمی از سمتش کنار گذاشته شد اما حزب او هنوز از نفوذ گسترده‌ای در این کشور برخوردار بوده و در انتخابات پارلمانی اخیر نیز اول شد.

 
برچسب ها: الجزایر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها