به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۲۸۴۱۵۷

دل شیر سعید معروف روی امتیاز 20!(عکس)

گروه ورزشی: سعید معروف عملکرد بسیار خوبی در مصاف با لهستان داشت و مرد کلیدی بازی در ست پنجم بود.
دل شیر سعید معروف روی امتیاز 20!(عکس)
اولین مصاف ورزش های تیمی در المپیک 2020 توکیو برای ورزش ایران بسیار نفس گیر دنبال شد و در شرایطی که بازی در ست پنجم بسیار جذاب و نزدیک دنبال می شد، درنهایت این شاگردان آلکنو بودند که با پیروزی 3 بر 2 زمین مسابقه را ترک کردند تا به یک برد دلچسب در اولین بازی المپیک مقابل لهستان دست یافته باشند.
 

 

اما این پیروزی به دست نمی آید اگر در کنار بازیکنان جوانی نظیر میثم صالحی، میلاد عبادی پور و ... که در بازی با لهستان درخشیدند، ستاره ای همچون سعید معروف حضور نداشت. شماره 4 تمام نشدنی والیبال ایران که یکی از بهترین بازیکنان جهان نیز به شمار می رود، در افتتاحیه المپیک 2020 برای والیبال ایران روزی درخشان را تجربه کرد. او که برخلاف بازی های آخر تیم ملی در لیگ ملت ها به طور کامل در زمین مسابقه حضور داشت، اوج اعتماد به نفس و توانایی خود را در ست پنجم به نمایش گذاشت؛ جایی که حتی یکبار با پاس زیبایی که برای میلاد عبادی در منطقه 3 بازی فراهم کرد، موجب تمجید آلکنو از او شد و این مربی با به آغوش کشیدنش و لبخندی که داشت، نشان داد که این پاس کاپیتان تیمش چقدر غیرقابل پیش بینی بوده است.
 

 

 

 

 

 

امتیاز بازی 19 ، 20 به سود لهستان دنبال می شد و بازیکنان لهستان توانسته بودند توپ را با موفقیت در زمین ایران قرار دهند، اما همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، سعید معروف که بازیکن را برای دادن پاس در موقعیت مناسب پیدا نمی کرد، خودش با خونسردی و اعتماد به نفس کامل، اقدام به زدن جای خالی کرد و اینطور که می بینید 5 بازیکن تیم لهستان را به هم ریخت و امتیاز 20 را برای ایران به ارمغان آورد تا دوباره همه چیز از سر گرفته شود.
 
به طور قطع به یقین این اوج عملکرد کاپیتان تیم المپیک والیبال ایران نبود و او در جریان هر بازی، بارها پاس هایی اینچنینی که بازیکنان و مربیان تیم خودی و حریف را شوکه می کند، ارسال کرده است. در واقع اوج عملکرد معروف در این پیروزی درخشان چند ثانیه بعد رخ داد؛ جایی که ایران عقب افتاده بود و اگر لهستان یک امتیاز دیگر می گرفت، بازی به سود تیم حریف تمام می شد.
 

این قابی از تشکر بازیکنان تیم ملی والیبال پس از نمایش درخشان کاپیتانشان در ست پنجم است که توسط امیرحسین خیرخواه عکاس ورزش سه در سالن محل برگزاری این مسابقه در توکیو ثبت شده است
 توپ به زمین ایران برگشته بود و یک ضرب دیگر در اختیار داشتیم که شاهکار شماره 4 والیبال ایران و استفاده از یک جای خالی، ایران را به امتیاز 20 رساند و ملی پوشان به این مسابقه بازگشتند و در ادامه شاهد پیروزی ملی پوشان در اولین گام بودیم؛ به جرات می توان گفت ایران در این مسابقه بازی را واگذار کرده بود، ولی اعتماد به نفس بالای معروف و هوشمندی این ستاره والیبال جهان، بار دیگر فرصت پیروزی را به اردوی ایران بازگرداند تا در ادامه این ما باشیم که برنده ماراتن نفس گیر والیبال در دومین روز رقابت های المپیک 2020 توکیو لقب گرفتیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها