به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۲۸۴۳۲۵

جنجال پرداخت هزینه خرید خودرو به نمایندگان

جنجال پرداخت هزینه خرید خودرو به نمایندگان
گروه بین الملل: اقدام دولت اوگاندا در توزیع مبلغی معادل بیست و پنج میلیون یورو میان نمایندگان پارلمان برای خرید خودرو انتقادهای گسترده‌ای را در این کشور به همراه داشت.
این کمک مالی در حالی بین نمایندگان توزیع شده که اوگاندا از جمله آسیب‌پذیرترین کشورهای آفریقایی در برابر بحران همه‌گیری بیماری کووید به شمار می‌رود.
بر این اساس گفته می‌شود که هر یک از ۵۲۹ نماینده پارلمان این کشور ۲۰۰ شیلینگِ اوگاندا، معادل ۴۸ هزار یورو برای خرید اتوموبیل دریافت کرده‌اند.
 یووری موسونی، رئیس جمهوری این کشور روز هجدهم ژوئن گذشته در پی افزایش کم سابقه موارد ابتلا به بیماری، مقرارت ویژه‌ای را وضع کرد که طی آن شهروندان از رفتن به سفر ممنوع شدند و همچنین مدارس، کلیساها و بارها برای دست کم شش هفته بسته اعلام شد.
نانا آنت، مدیر یک نهاد مدافع حقوق بشر در اوگاندا  گفت: «غرقابل قبول است که دولت کالاهای لوکسی را برای گروهی کوچک در پارلمان که بیش از ۳۰ میلیون شیلینگ (۷ هزار یورو) حقوق ماهانه دارند، خریداری کند؛ حال آنکه اغلب شهروندان حتی از تامین مایحتاج اولیه و خوراک روزانه خود عاجزند.»
در این گزارش آمده است که اغلب مردم اوگاندا درآمد بسیار اندکی برای کار سخت روزانه دریافت می‌کنند. برای مشاغل یدی (کارگران) حقوق ماهانه‌ای در حد ۱۰۰ هزار شیلینگ (۲۴ یورو) در نظر گرفته شده و معلمان نیز چیزی حدود ۲۸۰ هزار شلیینگ (۶۴) یورو دریافت می‌کنند.مسئول اتحادیه ملی سازمان‌های غیردولتی در اوگاندا نیز اختصاص پول برای خرید خودرو نمایندگان را نشانه «ورشکستگی اخلاقی» دولت می داند و می‌گوید که مبلغ در نظر گرفته شده برای این کار می‌توانست کمکی حدودا بیست یورویی برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان آسیب‌پذیر فراهم کند.این در حالیست که برغم خشم و انتقاد گسترده شهروندان به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، سخنگوی دولت از این تصمیم دفاع کرده و نمایندگان را طبق یک سنت دیرینه مستحق دریافت کمک هزینه خرید خودرو دانسته است.
پرداخت این کمک هزینه سال ۲۰۱۸ نیز واکنش‌های گسترده‌ای را در میان شهروندان برانگیخت و حتی برخی منتقدان که در اعتراض به این تصمیم به خیابان‌ها آمده بودند به ساختمان پارلمان حمله کردند.اوگاندا تاکنون ۹۱ هزار و ۷۱۰ مورد ابتلا به کووید۱۹ را در میان جمعیت ۴۵ میلیون نفری خود شناسایی و ثبت کرده و نزدیک به سه هزار تن از شهروندان این کشور نیز بر اثر بیماری جان خود را از دست داده‌‌‌‌اند.


 
برچسب ها: آفریقا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها