به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۲۸۴۳۲۷

ترور دومین فرزند فعال حقوق بشر عراقی

ترور دومین فرزند فعال حقوق بشر عراقی
گروه بین الملل: منابع عراقی از ترور یک فعال حقوق بشر که فرزند یک فعال حقوق زنان و فعال مدنی است، در استان بصره خبر دادند.
 علی کریم،  پسر فاطمه البهادلی، فعال حقوق بشر در استان بصره به مدت ۲۴ ساعت ربوده و بعدا جسدش پیدا شد درحالی آثار گلوله بر روی جسدش بود.نیروهای امنیتی عراق جسد «علی کریم»، پسر «فاطمه البهادلی»، فعال اجتماعی و حقوق زنان، در منطقه الزبیر استان بصره را کشف کردند.
علی کریم (زاده ۱۹۹۵) روز شنبه پس از خروج از خانه ناپدید شد و بعد از چند ساعت نیروهای امنیتی استان بصره جسد وی را کنار خیابانی در الزبیر یافتند.
 نشانه‌های شلیک دو گلوله به سر و یک گلوله به سینه وی دیده می‌شود و از کیف پول و مدارک همراه وی اثری نیست.او فرزند «فاطمه البهادلی»، فعال اجتماعی اهل بصره است که یک پایگاه به نام «سازمان فردوس» را اداره می‌کند. این سازمان یک نهاد غیر سیاسی فعال در عرصه توانمندسازی زنان و جوانان است که از سال ۲۰۰۳ فعالیت می‌کند.در مه ۲۰۱۹ نیز یک پسر دیگر البهادلی جان خود را از دست داد که در گزارش‌های رسمی علت فوت وی «خودکشی» عنوان شد اما تردیدهایی در این باره وجود دارد به خصوص که مرگ وی چند ساعت پس از قرار وی برای حضور در یک نشست عمومی رخ داد. جسد وی به دارآویخته کشف شد.انتشار فیلمی از اعلام خبر فوت فرزند دوم البهادلی به وی بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی عراق یافته است.
او در این فیلم می‌گوید که پیش‌تر از وی خواسته بودند که بصره را ترک کند اما وی حاضر به این کار نشد و این حادثه پاسخ آنها به بی‌توجهی‌اش به تهدیدهاست.
او درباره اینکه این تهدیدها را ازجانب چه کسانی دریافت کرده چیزی نمی‌گوید.فاطمه البهادلی رئیس انجمن الفردوس عراق است. سال میلادی گذشته  به مناسبت روز جهانی مدافعان حقوق بشر از او تقدیر شد.

 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها