به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۲۸۵۰۰۳

بارش شدید باران در ۷ استان کشور

بارش شدید باران در ۷ استان کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در هفت استان، وزش باد خیلی شدید در سه استان و افزایش ارتفاع موج تا ۴ متر در دریای عمان هشدار داد.به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه آورده است: از اوایل وقت امروز (۶ مردادماه) تا اواخر وقت دوشنبه (۱۱ مردادماه) وزش باد خیلی شدید، وقوع طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
 
وقوع طوفان شن، خیزش گرد و خاک، تاخیر در پروازها، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از تبعات حاکمیت این شرایط جوی است. در این شرایط نسبت به خودداری از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.در ادامه این هشدار آمده است: بارش شدید باران و وقوع  رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در پاره ای نقاط خیزش گرد و خاک، با احتمال تگرگ در مناطق مستعد
از صبح امروز (۶ مردادماه) تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۷ مردادماه) در استان‌های گلستان، گیلان، مازندران، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه، تاخیر و یا احتمال لغو پروازها پیش‌بینی می‌شود و سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی، تقویت سازه‌های موقتی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دامها در مراتع مرتفع توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری آورده است: از صبح امروز تا پنجشنبه (۶ تا ۷ مردادماه) وزش باد شدید تا خیلی شدید، افزایش ارتفاع موج حداکثر ۱.۵ تا ۳ متر در سواحل دریای خزر و دریای عمان و در فرا ساحل دریای عمان ۳ تا ۴ متر برای دریای خزر، نواحی ساحلی گیلان، مازندران، گلستان و شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و جمعه (۸ مردادماه) برای دریای عمان، نواحی ساحلی ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه‌سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل وجود دارد و نسبت به ممنوعیت در شنا به‌ویژه در مناطق فراساحل، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها