به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۲۸۵۰۲۸
پس از شكنجه بی‌رحمانه

تروریست‌های طالبان، طنزپرداز مشهور افغان را تیرباران كردند

گروه بین‌الملل: تروریست‌های طالبان طنزپرداز مشهور افغان را پس از بازداشت و شكنجه بی‌رحمانه به قتل رساندند!
تروریست‌های طالبان، طنزپرداز مشهور افغان را تیرباران كردند
انتشار ویدئویی از «نظر محمد» مشهور به «خاشه جوان قندهاری»، طنزپرداز مشهور افغانستان نشان می‌دهد که او پیش از آنکه توسط  تروریست‌های طالباند تیرباران شود، مورد ضرب و شتم و شكنجه بی‌رحمانه قرار گرفته است.
این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، خاشه جوان را پس از بازداشت نشان می‌دهد که تروریست‌های طالبان کنار او هستند و یکی از این افراد به صورت این طنزپرداز افغان سیلی می‌زند و به او «خبیث» می‌گوید. مسئولان امنیتی ولایت قندهار پیشتر خبر داده بودند که افراد مسلح نظرمحمد را از خانه‌اش در ولسوالی (شهرستان) دند ولایت قندهار بیرون برده و به طرز فجیعی به قتل رساندند. به گفته منابع خبری محلی در افغانستان، دستان نظر محمد پس از پیدا شدن جسدش، از پشت بسته بوده است. گروه تروریستی طالبان در پی انتشار خبر قتل نظر محمد با پذیرش مسئولیت «قتل» او اعلام کرد که این طنزپرداز افغان در عملیات چریکی کشته شده است!! نظرمحمد به دلیل خوش‌طبعی که داشت و فکاهی‌هایی که می‌گفت، شخصیتی پرطرف‌دار در میان مردم افغانستان بود. او همچنین عضو پلیس ملی افغانستان در قندهار بود.
سیلی زدن تروریست‌های طالبان به صورت خاشه جوان و سپس كُشتن بی رحمانه او، واکنش‌های زیادی را در میان مردم و مسئولان افغانستان به دنبال داشته است. امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان در واکنش به قتل شدن خاشه جوان در صفحه فیس بوکش نوشت: «ویدیوی لحظات قبل از اعدام صحرایی خاشه جوان قندهاری نشان می‌دهد که طالب نه به شریعت پابند است، نه محکمه دارد، نه قانون و نه انسانیت.» سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز در صفحه فیس بوک خود نوشت: «سیلی بر صورت نظر محمد خاشه کمیدین مشهور قندهاری، سیلی بر صورت تمام مردم افغانستان و توهین به انسانیت و کرامت انسانی است. سیلی دژخیم عبوس جور و جهل و جمود بر چهره خندان عدالت و دانایی و هنر است.» او در بخش دیگری از پیام فیس بوکی خود نوشت: «تیرباران خاشه یکبار دیگر ماهیت ددمنشانه دشمنان این سرزمین و دشمنی آنان را با فرهنگ و هنر و آزادی و آزادگی به نمایش گذاشت.»


 

۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۸
لعنت بر تروریست ها طالبان و حامیان آنها در هر لباس و مقام و... (375227)
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۱۲:۰۸
چرا تعجب می کنید؟ مگر پدربزرگ های همین ها در ایران جواد ذبیحی را با آن وضع فاجعه بار نکشتند؟ این ها به اندازه پدربزرگ های شان جانورخو و اهریمن صفت نیستند. (375255)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها