به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۸۵۰۶۸

ایران نمی‌تواند به توافقی بهتر دست یابد

ایران نمی‌تواند به توافقی بهتر دست یابد
گروه سیاسی: یک مقام آمریکایی گفت: موضع آمریکا تغییر نخواهد کرد و ایرانیان نخواهد توانست توافق هسته‌ای را از نو بسازند یا در شرایطی باشند که کار کمتری انجام دهند درحالی که ما وظایف بیشتری عهده‌دار باشیم.
یک مقام آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری اکسیوس گفت:ایران در ماه‌های آتی قادر نخواهد بود که امتیازات بیشتری در گفتگو‌های وین کسب کند.
یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران در آینده‌ای نزدیک، گفت: امیدواریم آن‌ها گمان نکنند که، چون سرسخت‌ترند، می‌توانند بیشتر از دولت قبلی خود امتیاز کسب کنند.وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای کامل مفاد توافق هسته‌ای حائز اهمیت است، گفت: موضع آمریکا تغییر نخواهد کرد و ایرانیان نخواهد توانست توافق هسته‌ای را از نو بسازند یا در شرایطی باشند که کار کمتری انجام دهند درحالی که ما وظایف بیشتری عهده‌دار باشیم.
وی با اشاره به اینکه ممکن چند ماه آینده به نقطه‌ای برسند که بازگشت به برجام دیگر ارزشش را نداشته باشد، اظهار کرد: ما یک توافق بر روی میز داریم و اگر ایرانیان می‌خواهد که تحریم‌ها رفع شود، راهی برای انجام این کار دارند.مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در ماه‌های گذشته جریان داشت.
آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کردند.

 
برچسب ها: مذاکرات وین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها