به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۵۰۷۰

راه طولانی طرح فضای مجازی تا قانونی شدن

راه طولانی  طرح فضای مجازی تا قانونی شدن
گروه سیاسی:سخنگوی هیات رئیسه مجلس در خصوص روال بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در کمیسیون مشترک توضیح داد و تاکید کرد: این طرح هنوز تا تبدیل به قانون شدن راه طولانی دارد.
 سیدنظام‌الدین موسوی تاکید کرد: براساس تصمیم مجلس این طرح قرار است در کمیسیون مشترکی متشکل از تعدادی از نمایندگان همه کمیسیون‌های مرتبط با موضوع و نه‌تنها یک کمیسیون بررسی و در صورت نیاز اصلاحاتی روی آن انجام شود.
وی افزود: برای تصویب نهایی جزئیات این طرح نیاز به بیش از دو سوم آرای اعضای کمیسیون مشترک است و براساس قانون، طرح‌هایی که به شکل اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود به صورت آزمایشی قابلیت اجرایی دارد و مهلت آزمایشی آن نیز در صحن مجلس مشخص می‌شود و بازه زمانی آن توسط نمایندگان و با رأی آن‌ها معین خواهد شد و پس از سیر این مراحل شورای نگهبان آن را مورد بررسی قرار خواهد داد و در نهایت شکل اجرایی و قانونی به خود خواهد گرفت.
نماینده تهران تصریح کرد: اینکه در فضای مجازی علیه مجلس شورای اسلامی جوسازی‌هایی شده است درست نیست و هنوز اتفاقی در موضوع فضای مجازی رخ نداده و یک کمیسیون خاص نیز قرار نیست در مورد فضای مجازی تصمیم گیری کند بلکه همان طور که گفته شد نخبگان و منتخبانی از همه کمیسیون‌های مرتبط در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.


 
برچسب ها: فضای مجازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها