به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۲۸۶۴۴۹

تبادل آتش بین اسرائیل و لبنان

تبادل آتش بین اسرائیل و لبنان
گروه بین الملل: همزمان با افزایش تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو، ارتش اسرائیل  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شلیک موشک از لبنان به شمال اسرائیل منجر به درگیری دو جانبه شده است.
در این بیانیه همچنین تصریح شده که از میان سه موشکی که از لبنان به سمت خاک اسرائیل شلیک شده، یک فروند در منطقه‌ مرزی با لبنان فرود آمده است. ارتش اسرائیل خاطرنشان کرده که در پاسخ به حملات موشکی از خاک لبنان، بخش‌هایی از خاک این کشور را زیر آتش توپخانه خود گرفته است.
 دو فروند از موشک‌ شلیک شده از سمت لبنان در نزدیکی شهر کریات شمونا واقع در شمال اسرائیل اصابت کرد‌ه‌ است. البته همزمان با وقوع این حمله، آژیر خطر در این شهر به صدا درآمده و بسیاری از ساکنان آن راهی پناهگاه‌ها شده بودند. چنان که مقام‌های بهداشت و درمان اسرائیل تنها از درمان سرپایی چهار غیرنظامی که دچار علائم بروز استرس شده بودند، خبر داده‌اند.
نفتالی بنت، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل گفته‌اند که تحولات اخیر را با هدف اتخاذ تصمیم فوری در صورت تشدید درگیری‌ها زیر نظر گرفته‌اند.
گروه  حزب الله لبنان که از متحدان اصلی ایران در منطقه است، مظنون اصلی انجام این حملات است.
تبادل آتش میان اسرائیل و لبنان تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل ایران را به دست داشتن در حمله پهپادی به نفتکش وابسته به اسرائیل در دریای عمان متهم کرد؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی این نفتکش شد و ایران را برای مواجهه با اقدام متقابل تحت فشار اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا و رومانی قرار داد.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها