به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۸۷۱۰۷

روش‌های بازیابی کیف پول‌های رمزارز

روش‌های بازیابی کیف پول‌های رمزارز
گروه فناوری: روش‌های بازیابی کیف پول‌های ارز دیجیتال افزایش ارزش ارز‌های دیجیتال و فروش لحظه‌ای بیت کوین با افزایش تقاضا برای کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری و محبوبیت آن‌ها کاملاً متناسب است. بازار با انبوهی از گزینه‌های ذخیره سازی شلوغ شده تا ارز‌های رمزپایه را ذخیره و ایمن نگه دارد.افزایش ارزش ارز‌های دیجیتال و فروش لحظه‌ای بیت کوین با افزایش تقاضا برای کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری و محبوبیت آن‌ها کاملاً متناسب است. بازار با انبوهی از گزینه‌های ذخیره سازی شلوغ شده تا ارز‌های رمزپایه را ذخیره و ایمن نگه دارد.

با توجه به مسائل امنیتی و تهدیدی که در دنیای رمزنگاری وجود دارد، اکنون مردم به سمت کیف پول‌های مطمئن به عنوان یک وسیله قابل اعتماد برای ذخیره ارز‌های دیجیتال خود سوق پیدا کرده اند.کارشناسان، قدرت هک مورد نیاز برای شکستن کیف پول‌های دیجیتال و اینکه چگونه سرمایه گذاران ارز رمزنگاری شده می‌توانند دسترسی به رمز‌های خود را ایمن نگه دارند، نشان داده اند.
 
تصور کنید که میلیون‌ها دلار بیت کوین دارید، اما نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این واقعیت برای تعداد فزاینده‌ای از افرادی که رمز‌های عبور خود را فراموش کرده اند، اتفاق می‌افتد.برآورد‌ها نشان می‌دهد ۱۴۰ میلیون دلار آمریکا در کیف پول‌های قفل شده، پنهان است. از آنجا که بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز بوده، هنگام فراموش کردن رمز دسترسی کیف پول، کسی نمی‌تواند آن را باز کند.در اینجا به تریتیب راه‌های بازیابی کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری را بررسی می‌کنیم.

روش بازیابی کیف پول‌های سخت افزاری
هر زمان که کیف پول سخت افزاری راه اندازی می‌شود، از کاربر می‌خواهد یک عبارت Recovery seed / Recovery / کلید دانه بازیابی ایجاد کند. این کلید بازیابی یک عبارت ۱۲، ۱۸ یا ۲۴ حرفی به صورت تصادفی است که باید با دقت یادداشت شده یا در یک مکان امن نگهداری شود.بگذارید فرض کنیم کیف پول سخت افزاری شما گم شده، اما کاربر به کلید seed دسترسی دارد. کاربر می‌تواند از همان کلید برای بازیابی کیف پول استفاده کند. او می‌تواند کلید خصوصی را به یک دستگاه جدید از همان نوع والت صادر نماید.

در برخی از دستگاه ها، این امکان وجود دارد که از رابط آنلاین بازدید کرده و از دکمه بازیابی استفاده کنید. اگر کیف پول سخت افزاری به سرقت رفته باشد و سارق بخواهد به وجوه شما دسترسی پیدا کند، چه می‌کنید؟
اغلب والت‌های سخت افزاری برای ایجاد امنیت بیشتر، یک روش مطمئن برای احراز هویت دو عاملی بر اساس یک استاندارد جهانی ارائه می‌دهند. احراز هویت دو عاملی قفل اضافی را برای ایمن سازی اشیا با ارزش شما اضافه می‌کند.

این کار برای این است که دسترسی هر شخص ثالثی به وجوه شما، سخت شود. حتی اگر کیف پول دزدیده شود یا هکر‌ها چندین بار پین ​​اشتباه را وارد کنند، سیستم مجهز به مکانیسم دفاع شخصی فعال و اجزای اصلی کیف پول را از بین می‌برد؛ بنابراین کاربر می‌تواند مجدداً با تغییر کیف پول جدید از طریق پین و عبارت بازیابی به وجوه خود دسترسی پیدا کند. واژه‌های بازیابی برای تهیه نسخه پشتیبان هنگام استفاده از هر کیف پول سخت افزاری بسیار مهم هستند.عبارت Mnemonic یا عبارات “دانه” برای رونویسی و پشتیبان گیری از کلید‌های بیت کوین بسیار مفید بوده اند. موارد، ناخوشایند می‌تواند برای هر کیف پول سخت افزاری اتفاق بیفتد، اما به این معنی نیست که بدترین سناریو پیش آمده است.داشتن دانش کامل در مورد والت‌های سخت افزاری و روش‌های بازیابی آنها، به حفاظت از سرمایه گذاری‌ها در عصر پیشرفت دیجیتال کمک می‌کند.

روش بازیابی کیف پول‌های نرم افزاری
قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که برای چنین مواقعه ای، کلید خصوصی خود را در جایی مطمئن نگهداری کنید. به این دلیل که با فراموش کردن این کلیدها، عملا دستیابی به دارایی دیجیتال غیر ممکن می‌شود.
کارشناسان می‌گویند که این کلید‌ها را روی کاغذ بنویسید یا در حافظه جانبی آن را نگه دارید. چنانچه از این کلید‌های مهم و نسخه پشتیبان تهیه کنید، کار بازیابی کیف پول به سهولت انجام پذیر است.ذخیره پول‌های رمزپایه در والت‌های غیر حضانتی که بر روی همه جستجوگر‌های اینترنتی قابل دسترسی هستند، باعث می‌شود امکان پشتیبان گیری از آن‌ها فراهم باشد.در کیف پول جدید باید عبارت SEED که حاوی واژگان بازیابی است، را وارد تا بعد از لحظاتی کوتاه به اطلاعات قبلی کیف پولتان دستیابی پیدا کنید.

به منظور بازیابی، دانستن رمز ورود و یا آدرسی که قبلا با آن به والت وارد می‌شدید، کافی نیست و وجود عبارات ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای SEED الزامی است. نکته مهم اینکه شما نباید هرگز این عبارات را در اختیار فرد دیگری قرار بدهید، زیرا دارنده این عبارات، صاحب کیف پول شناخته می‌شود.امیدواریم که شما عبارت عبور ۱۲ کلمه‌ای یا عبارت seed خود را یادداشت یا ذخیره کرده باشید. اکثر برنامه‌های کیف پول رفتار مشابهی دارند، بنابراین ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را با کیف پول trust انجام دهید.

اگر تلفن خود را گم کرده اید، برنامه کیف پول را حذف و نصب یا دستگاه خود را به روز کرده اید، مجددا برنامه Wallet را نصب کنید. می‌توانید آن را از App Store یا Google Play بارگیری نمایید.در برنامه خود به تنظیمات> کیف پول> افزودن کیف پول بروید. گزینه پایین را که وارد کردن کیف پول است، انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که عبارت عبور ۱۲ کلمه‌ای خود را تایپ، جای گذاری یا وارد کنید.به ترتیب باید ۱۲ واژه را وارد نمایید. این مخصوص کیف پول بیت کوین خاص شماست، بنابراین باید دقیق باشد. همچنین می‌توانید کلید خصوصی ۶۴ رقمی Extended Private را وارد کنید، اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند ۱۲ کلمه را به جای آن تایپ کنند.

رمز را یک بار چک کنید و عبارت RESTORE را در سمت راست بالای صفحه لمس کنید. یا واردات کیف پول و تمام بیت کوین آن را شروع خواهید کرد یا پیام خطایی دریافت می‌کنید و باید دوباره مراحل گفته شده را پیش بروید.
در آخر گزینه SET PASSWORD را بزنید تا بعد از چند ثانیه اطلاعات شما برگردد.راهی دیگر برای این کار وجود ندارد. افراد بی شماری با فراموش کردن یا جاگذاری نادرست کلید‌های خصوصی و عبارت عبور، دسترسی به تمام بیت کوین خود را از دست داده اند.نگذارید نفر بعدی شما باشید. قبل از وقوع فاجعه از کیف پول خود پشتیبان تهیه کنید، بنابراین همیشه می‌دانید که می‌توانید پول خود را در شرایط اضطراری پس بگیرید.

کیف پول Trust
کیف پول trust یک نرم افزار کیف پول رمزنگاری شده می‌باشد که به دارندگان آن اجازه می‌دهد ارز‌های رمزنگاری شده مختلف را با خیال راحت تجارت و تبادل کنند.این برنامه یک کلید دسترسی امن برای شما فراهم می‌کند که دارایی‌های شما را در برابر دسترسی غیر مجاز ایمن نگه می‌دارد. همچنین دارای پشتیبانی از چند سکه است که افراد را قادر می‌سازد هزاران سکه و انواع بلاکچین را خریداری و مبادله کنند.

امکان نصب کیف پول trust بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS وجود دارد. از جمله ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.دسترسی امن: فروشنده یک کلید دسترسی خصوصی به شما ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل شود که شما تنها شخصی هستید که می‌توانید به دارایی‌های حساس مالی خود دسترسی پیدا کنید.

پشتیبانی از مولتی کوین: ارز‌های رمزپایه بسیاری امروز در دسترس هستند و کیف پول Trust از تعداد زیادی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این کیف به شما امکان می‌دهد سکه‌های مختلف، بلاکچین و سایر دارایی‌های دیجیتال را خریداری، فروش و مبادله کنید و عملکرد‌های کامل مدیریت ارز‌های رمزپایه را ارائه دهید.برنامه‌های غیرمتمرکز DApps: این کیف پول دارای یک مرورگر مفید است که به شما کمک می‌کند سایر مشاغل و فروشندگانی را پیدا کنید که ارز رمزنگاری شده را برای کالا‌ها و خدمات خود قبول می‌کنند.

تبادل کارت اعتباری: بسیاری از مبادلات ارز‌های رمزنگاری، خرید ارز رمزپایه را تا حدودی چالش برانگیز می‌کند. کیف پول Trust به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی با کارت اعتباری خود سکه رمزنگاری بخرید تا بتوانید به سرعت تجارت خود را شروع کنید.

کیف پول الکترونیکی coinomi
کیف پول الکترونیکی coinomi نیز یکی از محبوب‌ترین والت‌های دیجیتال برای ذخیره و مبادله ارز‌های رمزپایه است. تاریخ ورود این برنامه به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد و متخصصان فین تک وظیفه توسعه آن را برعهده دارند. شما در این والت کنترل دارایی خود را با عبارت Seed و PIN دارید. از ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.پشتیبانی از چندین ارز: این کیف دیجیتالی می‌تواند ۵۰۰ نوع ارز رمزپایه را پشتیبانی کند. به این صورت که ۱۲۵ سکه رمز پایه همراه بلاکچین اختصاصی و ۳۸۲ توکن در این کیف ساپورت می‌شود.

کارمزد تراکنش به دلخواه فرد: در کیف پول الکترونیکی coinomi کمترین کارمز از شما دریافت می‌شود، اما قادرید که خودتان میزان این کارمزد را کم یا زیاد کنید. این قضیه برای همه ارز‌های موجود در آن امکان پذیر است.امنیت بالا: کلید خصوصی این برنامه به جز صاحب آن در اختیار سرور یا شخص دیگری قرار نمی‌گیرد. از این رو تا زمانی که کلمه عبور و بازیابی را داشته باشید از دارایی شما محافظت می‌کند.
برچسب ها: ارز دیجیتال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها