به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۸۷۴۵۰

هشدار آمریکا به متحدانش درباره چین

هشدار آمریکا به متحدانش درباره چین
گروه بین الملل: دولت بایدن تلاش می‌کند تا اقدامات چین را در ایجاد پایگاهی نظامی در خاورمیانه با هشدار دادن به قدرت‌های منطقه‌ای نقش برآب کند.
 "میرا رسنیک"، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در اداره روابط سیاسی-نظامی به کمیته روابط خارجی سنا گفت: یک دسته‌بندی قطعی از همکاری با چین وجود دارد که ما نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم. ما باید آن را مشخص کنیم.سناتور کریس مورفی دموکرات که ریاست این جلسه را برعهده داشت، به مساله پارادوکس دولت‌های خاورمیانه در گفتگو درباره توافق‌های تسلیحاتی با چین و انتظار داشتن برای برخورداری از چتر امنیتی آمریکا تاکید کرد.
"دانا استرول"، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نیز گفت: ارزیابی کنونی این است که چین یک استراتژی جهانی برای پیگیری ایجاد و ساخت سازه‌های نظامی در تمامی جهان از جمله خاورمیانه دارد. خوب در هر کشوری که ما روابط عمیقی داریم درباره این خطر صحبت می‌کنیم.
این هشدارها مشخص می‌کند که چطور تیم بایدن در حال بررسی سرنوشت یکی از مهمترین توافق‌های تسلیحاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکاست که مربوط به فروش جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ به امارات می‌شود.این معامله تسلیحاتی باعث نارضایتی دو حزب در کنگره شد اما ترامپ پس از توافق امارات برای برقراری روابط عادی دیپلماتیک با اسرائیل، این فروش را تایید کرد.

 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها