به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۸۸۷۹۷

افزایش تقاضا برای دندانپزشکی در انگلیس

افزایش تقاضا برای  دندانپزشکی در انگلیس
گروه جامعه: افزایش تقاضا برای رشته دندانپزشکی در انگلیس، دانشگاه‌های این کشور را با مشکل مواجه کرده است.
 دانشجویانی که موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی در انگلیس شده‌اند،‌ در حال دریافت پیشنهاداتی مبنی بر دریافت ۱۰ هرار پوند هستند تا به دانشگاه‌ دیگری منتقل شوند.اما دانشگاه‌ها هشدار دادند که مشوق‌های نقدی فشار وارد بر بسیاری از دوره‌های دندانپزشکی وارده به دانشگاه‌های انگلیس را کاهش نمی‌دهد.در انگلیس،‌ دانشکده‌های دندانپزشکی، مانند پزشکی با افزایش چشمگیر تقاضا مواجه شده‌اند و دانش‌آموزان بسیار بیشتری از آنچه که انتظار میرفت،‌ به نمرات بالای سطح A دست یافته‌اند.
طبق آمار منتشر شده از سوی مراکز آموزش عالی انگلیس، امسال ۲۸ هزار و ۶۹۰ نفر، متقاضی تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی شده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.معاون یکی از دانشگاه های برتر انگلیس  که درخواست کرد نامش فاش نشود،‌ گفت: ما بیش از حد برای رشته دندانپزشکی متقاضی داریم که خارج از ظرفیت ما است. این مشکلی است که حل آن در سراسر کشور دشوار خواهد بود زیرا ظرفیت زیادی برای آموزش بالینی دانشجویان این رشته در دسترس نیست.بر این اساس از دانشجویان رشته دندانپزشکی دعوت شده به طرحی بپیوندند که بر اساس آن،‌ دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی اگر از یک دانشگاه پرمتقاضی به یک دانشگاه خلوت‌تر انتقالی بگیرند، می‌توانند ۱۰ هزار پوند غرامت دریافت کنند.
شورای دانشکده‌های دندانپزشکی انگلیس اعلام کردند که این طرح به خوبی جواب خواهد داد اما دانشگاهیان این رشته انتظار دارند که اساسا دانشکده‌های بسیار کمی بتوانند به عنوان دانشگاه ‌های مقصد برای این طرح استفاده شوند.این شرایط در حالی است که بحران کووید-۱۹ سبب شده کارورزی دانشجویان دندانپزشکی نیز با مشکل مواجه شود. چراکه این دانشجویان حتما باید کار عملی خود را بگذرانند و از طرفی اقدامات دندانپزشکی در دوران کرونا بسیار محدود شده است.



 
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها