به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۹۰۳۷

نوشیدنی‌های کوتاه کننده عمر رابشناسید

نوشیدنی‌های کوتاه کننده عمر رابشناسید
گروه علمی:دانشمندان آمریکایی معتقدند که سوء مصرف نوشیدنی های شیرین طول عمر را کوتاه می کند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو رابطه بین مصرف منظم نوشیدنی های شیرین و خطر مرگ زودرس را توضیح داده اند.


به گزارش اسپوتنیک به نقل از مطالعه منتشر شده در پرتال پزشکی PubMed، دانشمندان به مدت 20 سال رژیم غذایی بیش از 100 هزار زن را مطالعه کردند (میانگین سنی حدود 53 سال است). شرکت کنندگان گزارش کردند که بیشتر آنها از کدام نوشابه استفاده می کنند.

در نتیجه، محققان تشخیص دادند که سلامت زنان تحت تأثیر نوشیدنی های حاوی قند بالا است: نوشیدنی های میوه ای، و همچنین آب شیرین و چای شیرین برای بدن خطرناک است. افرادی که روزانه این نوشیدنی ها را مصرف می کردند ، بسیار بیشتر در معرض مرگ زودرس بودند. بیست سال پس از شروع پیگیری، 14143 شرکت کننده بر اثر بیماری های قلبی عروقی یا آنکولوژیک جان خود را از دست دادند. با این حال ، آنها عادت داشتند که بیش از هفت وعده آب شیرین در هفته مصرف کنند.

پیش از این، سازمان بهداشت جهانی از ایالت ها خواسته بود تا 20 درصد مالیات بر هزینه نوشیدنی های شیرین وضع کنند تا میزان چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان در جمعیت آمریکا کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها