به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۸۹۳۲۰

۸۰ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد

۸۰ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد
گروه اقتصادی:رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۸۰ درصدی شالیزارهای استان، گفت: بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از این شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است.مسعود الماسی با اشاره به اینکه استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و ادامه این روند تا اواسط هفته جاری برداشت برنج طی روزهای گذشته سرعت گرفته است.

وی همچنین به کمبود آب کشاورزی و مشکلاتی در این زمینه و بارش‌ های اواسط مرداد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با مساعد شدن شرایط جوی برداشت محصول برنج در استان گیلان ادامه دارد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تا به امروز ۸۰ درصد شالیزارهای استان گیلان برداشت شده است، گفت: این میزان معادل ۱۹۰ هزار و ۵۴۱ هکتار اراضی شالیزاری گیلان است.

وی با تأکید بر اینکه به شالیزارهای توصیه برای افزایش کیفیت محصول و کاهش هزینه‌ها، از برداشت مکانیزه استفاده کنند، اضافه کرد: در مجموع تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.الماسی ادامه داد: ۴۷ هزار و ۶۳۵ هکتار از اراضی شالیزاری در گیلان نیز به صورت دستی و با استفاده از دروگر برداشت شده است.

وی با اشاره به گزارش هواشناسی استان گیلان مبنی بر تداوم استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری، از شالیکاران خواست تا از این فرصت برای برداشت باقی محصول برنج از شالیزارهای استان استفاده کنند.
رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای استان برداشت شود، اظهار کرد: از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.
برچسب ها: شالیزار گیلان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها